Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#22359
Jeg leder efter en skærm til en rimelig penge, dvs omkring de 10k +/-

Jeg sad og blev helt forelsket i pana pz700 indtil jeg så prisen.. :(

Jeg vil bruge skærmen primært til almindelig tv kiggeri, derudover kommer der lidt dvd ind i billedet og til sidst spiller jeg lidt på min wii..

Jeg hældte mest til et lcd, men har nu fået øjnene op for et plasma i stedet ...

Det skal jo selfølgelig lige siges, jeg kommer til at sidde ca. 2.5 meter fra skærmen..

Hva er der på markedet lidt nu som kan anbefales?
Af Blaha
#22362
Har PV70'eren i hovedet lige nu.. passer perfekt til prisen, og skulle have et godt billede?
Jeg tager nok ind og kigger på den.. andre jeg skal kigge efter ?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#22364
Du kan også se på Samsungs nye plasma-modeller, men PV70 er nok det bedste bud.
Af red_martians
#22365
Kig efter panasonic PV/PX70... du bliver ikke skuffet.
De koster det halve af PZ700 og levere stadig et billede med renere farver og mere dybde end du kan se på noget LCD-fjernsyn.
Ellers ta' et kig på PV/PX700 der ligger lige midt i mellem prismæssigt.
Reelt er det et PZ700 bare med den lave opløsning. Kasse, lyd, glas og elektronik er stadig den samme lækre kvalitet fra PZ700.
Brugeravatar
Af azrael
#22366
PV70/71 eller PX70/71, det kommer sådan set ud på det samme, medmindre du har brug for DVB-T tuneren. I så fald skal du sørge for at få PX70-modellen, da den tyske PX71 ikke understøtter danske undertekster via DVB-T.

Hvis DVB-T ikke er et kriterie, så gælder det bare om at finde den billigste af ovennævnte varianter, da de ellers er ens.

PZ70/700-serien har også et andet problem (udover den for dig for høje pris :)), nemlig at der er tale om ægte strømslugere. Panasonic selv sætter 494W på 42"-modellen, og det er meget, selv hvis det kun er peakværdien.
Af Blaha
#22370
Mange mange tak for svar.. det ser ud som om at den pv/pv 70 er et godt køb... jeg har fået læst en masse om den på nettet.. jeg tror dog det bliver pv, hvis jeg skal bruge digital senere, så tror jeg vi køber noget ekstra til den tid.

Først og fremmest skal vi have os et tv.. :)

Er stadig åben for flere forslag..

De samsung hvilke nogen af dem er det?
Af TYBO
#22413
Køb da PX med det samme.
Det sutter da at man senere skal have en digital tuner sat til og så en remote til både TV og tuner når man skal skifte kanaler.
Mer prisen er jo kun det som en digital tuner koster så det er da langt federe at have den indbygget.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#22415
Det vil nok være Q97 eller C96/Q96 du skal se på. Samsung har også fullHD plasma paneler, men jeg er ret sikker på at prisen gør dem uaktuelle.
Af Blaha
#22423
Er samsungs billede meget lig med pana's..
Jeg var inde i elgiganten i dag, og kigge på pana'en.. den ser meget flot ud.. især i forhold til Sharp's xd1 som jeg havde kig på før.. men muligvis også fordi de ikke havde indstillet nogen af dem optimalt ?

Jeg kiggede lige over på en samsung som var meget meget lys i billedet.. og er de sådan eller er det igen fordi de ikke stiller på det ?

Der var en 103" skærm.. den var stor.. hehe..
Brugeravatar
Af azrael
#22428
TYBO skrev:Køb da PX med det samme.
Det sutter da at man senere skal have en digital tuner sat til og så en remote til både TV og tuner når man skal skifte kanaler.
Mer prisen er jo kun det som en digital tuner koster så det er da langt federe at have den indbygget.
PX-serien er kun interessant på to betingelser. 1) hvis prisen generelt er den billigste eller ligger så tæt på PV-serien, at det ikke kan betale sig, og 2) hvis man har brug for en DVB-T tuner fordi man tager antennesignalet ned med egen antenne. Husk, at DVB-T tuner er ubrugelig i forbindelse med kabel- eller satellittv.
Af Blaha
#22473
Hva er forskellen på 70 og 71
Edit: Problemet løst, 71 til udenlandsk marked, 70 til os..


Og har også set en 70E hva er det
EDIT: Europa model, har jeg fundet ud af.. ;)
Af Blaha
#22857
Jeg regner selv med at købe det px70, men kæresten synes fronten, ved bunden er grim. Pioneer's modeller er vist mere hende, men hva kan man få i nærheden af de 10k, med en enkelt kant, som self har godt billede som px70'eren? Håber i kan hjælpe...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#22861
Det får du desværre ikke et Pioneer til. PX70/PV70 har det bedste billede i prisklassen, så du får ikke noget der er ligeså godt til samme pris.