16. feb 2007, 00:05
Hej Alle,
Jeg kan ikke lade være med at synes, at jeg er lidt ilde stedt, da næsten alle fladskærme (til at købe for penge) man kan få i dag kun har analog eller dvb-t indbygget.
I mit antennelaug (Glentevejen, Odense) kommer alle kanaler snart som DVB-C via et digitalt spejl som ligger på nogle af frekvenserne for det øvrige pakkeudbud.
Men så bliver jeg nødt til at købe en dum dvb-c boks ved siden af den
fladskærm jeg planlægger at købe, ikke sandt?
Jeg forstår ikke dvb-c løsningen ikke er mere udbredt. Flere og flere må da begynde at få muligheden, ihvertfald her i Danmark gennem TDC's selector eller som andre via et digitalt spejl ved deres lokale antennelaug.
Jeg kan forestille mig, at en del af grunden er, dvb-c kodning kan foregå på flere måder, hvorfor det vil være for omfattende at lave fjernsyn der kan klare alle kodningstyper.
Det jeg synes er mest træls er, at jeg så får endnu en fjernbetjening, og
jeg ikke kan udnytte den der kommer med fladskærmen.
Andre med samme synspunkter? Eller som kan oplyse mig bevæggrunde for
udeblivelsen af dvb-c i fladskærme?
Jeg kan ikke lade være med at synes, at jeg er lidt ilde stedt, da næsten alle fladskærme (til at købe for penge) man kan få i dag kun har analog eller dvb-t indbygget.
I mit antennelaug (Glentevejen, Odense) kommer alle kanaler snart som DVB-C via et digitalt spejl som ligger på nogle af frekvenserne for det øvrige pakkeudbud.
Men så bliver jeg nødt til at købe en dum dvb-c boks ved siden af den
fladskærm jeg planlægger at købe, ikke sandt?
Jeg forstår ikke dvb-c løsningen ikke er mere udbredt. Flere og flere må da begynde at få muligheden, ihvertfald her i Danmark gennem TDC's selector eller som andre via et digitalt spejl ved deres lokale antennelaug.
Jeg kan forestille mig, at en del af grunden er, dvb-c kodning kan foregå på flere måder, hvorfor det vil være for omfattende at lave fjernsyn der kan klare alle kodningstyper.
Det jeg synes er mest træls er, at jeg så får endnu en fjernbetjening, og
jeg ikke kan udnytte den der kommer med fladskærmen.
Andre med samme synspunkter? Eller som kan oplyse mig bevæggrunde for
udeblivelsen af dvb-c i fladskærme?