Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af acgiter
#12356
Jeg har læst en del herinde på det sidste, Der jeg selv skal ud, at investere i et LCD tv her til Januar.
Jeg har ca. 16500, at rode rundt med. Jeg har kigget meget på Sharp´s 37xD1 model, da den jo har "Full-HD", og 1:1 picelmapping. Men så faldt jeg over Samaungs 40F71 model som også har "Full-HD" og 1:1 pixelmapping...

Hvilket et skal man vælge? Eller er det en tredje model jeg skal have med i tankerne?
Af acgiter
#12357
Skærmen skal bruges til at se TV (mest sport), DVD-film og tilsluttes pc´en en gang imellem.
Brugeravatar
Af azrael
#12360
"Fuld HD" er altså ingen garant for bedste billedkvalitet, som også så ofte er skrevet på dette forum. Det gælder for Samsung, Sharp og alle andre. Det bedste du kan gøre er at tage i byen og kigge på skærme selv. Helst i en kompetent forretning. :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#12367
Hvis man stiller XD1 serien fra Sharp overfor F71 serien fra Samsung, synes jeg XD1 gør et bedre job. Jeg tænker her udelukkende billedkvalitet, for jeg har ikke arbejdet med F71 nok til at snakke om funktionaliteten og brugervenligheden.

Med mindre tilslutning af PC er meget vigtigt for dig, er Panasonics PV60 serie også et kvalificeret bud.