Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#41494
Elwis skrev: Ja, men den flinke dame sagde at vi få det inden årets udgang... Det kan jeg vel godt vente på så... Men vil jeg få dårligere billed med en ny fladskærm end med mit gamle 32" tv??

Skal lige siges at vi tit bruger den fladskærm jeg skal have til at se dvd på..
Man kan sagtens se alm. analogt TV på en fladskærm, men essentielt så er den ikke bygget til det hvilket også er en af grundene til at billedet ofte ser lidt grimt ud når du ser analogt TV. En fladskærm skal arbejde noget mere for at få noget brugbart ud af et analogt antennesignal end en CRT skærm skal (signalet er jo skabt til at blive vist på en CRT skærm).

Det triste svar er desværre, at du nok vil se en hvis nedgang i billedkvalitet fra et 32" CRT TV til et 40" LCD TV (eller andre typer flad TV) med mindre du virkelig får fat i toppen af poppen - eller med mindre dit CRT TV er tilsvarende ringe. Husk dog at samtidigt så varierer kvaliteten af analoge signaler jo også utroligt meget, så blot fordi tingene ser grumsede ud i Fona, så kan de sagtens være klasser bedre hjemme i stuen, hvis signalet er bedre.

Til gengæld vil du få et godt løft ved kilder såsom DVD, film fra PC, spillekonsoller og des lige. Det må blive lidt af en opvejet situation: Kan du leve med nedgangen i analog TV kvalitet, hvis du blot får tilsvarende løft i kvaliteten på alle andre kilder?
Af Elwis
#41510
Tak Yakken. det var et brugbart svar.

Men en anden ting jeg også tager med i min overvejelser er at jeg vil få mulighed for hdtv ogsv. inden for en overskuelig fremtid.

Så skal jeg bare finde et sted hvor jeg kan se den hersens 40W4000.

Er der nogle der ved hvor man kan se den i sønderjylland? Elgiganten har den ikke. Ej heller merlin eller bilka...
Af Mekker
#41549
Elwis skrev:Tak Yakken. det var et brugbart svar.

Men en anden ting jeg også tager med i min overvejelser er at jeg vil få mulighed for hdtv ogsv. inden for en overskuelig fremtid.

Så skal jeg bare finde et sted hvor jeg kan se den hersens 40W4000.

Er der nogle der ved hvor man kan se den i sønderjylland? Elgiganten har den ikke. Ej heller merlin eller bilka...
Findes der ikke en hifiklubben derovre i det mørke jylland? :) De kører medlemstilbud på 40w4000 til 10500.. Bare et lille tip. Det er gratis at melde sig ind.
Af Elwis
#41557
Mekker skrev:
Elwis skrev:Tak Yakken. det var et brugbart svar.

Men en anden ting jeg også tager med i min overvejelser er at jeg vil få mulighed for hdtv ogsv. inden for en overskuelig fremtid.

Så skal jeg bare finde et sted hvor jeg kan se den hersens 40W4000.

Er der nogle der ved hvor man kan se den i sønderjylland? Elgiganten har den ikke. Ej heller merlin eller bilka...
Findes der ikke en hifiklubben derovre i det mørke jylland? :) De kører medlemstilbud på 40w4000 til 10500.. Bare et lille tip. Det er gratis at melde sig ind.
Super, kan se der er en i kolding, det er ikke så galt langt væk fra hvor jeg bor... Der må jeg op... :) Kan man ikke bare melde sig ind, samtidig man evt. køber noget??
Af Mekker
#41570
Elwis skrev:
Mekker skrev:
Elwis skrev:Tak Yakken. det var et brugbart svar.

Men en anden ting jeg også tager med i min overvejelser er at jeg vil få mulighed for hdtv ogsv. inden for en overskuelig fremtid.

Så skal jeg bare finde et sted hvor jeg kan se den hersens 40W4000.

Er der nogle der ved hvor man kan se den i sønderjylland? Elgiganten har den ikke. Ej heller merlin eller bilka...
Findes der ikke en hifiklubben derovre i det mørke jylland? :) De kører medlemstilbud på 40w4000 til 10500.. Bare et lille tip. Det er gratis at melde sig ind.
Super, kan se der er en i kolding, det er ikke så galt langt væk fra hvor jeg bor... Der må jeg op... :) Kan man ikke bare melde sig ind, samtidig man evt. køber noget??
Det mener jeg godt man kan, ellers kan du gøre det på deres hjemmeside.
Af sole
#41572
Expert kører et Roadshow i øjeblikket og kommer til Kolding Storcenter i morgen. De har nogle ret gode tilbud på bl.a Sony W4000 men i en specialmodel med indbygget HD Recorder (160GB). Så den i går i Silkeborg men kan ikke lige huske prisen.

Du kan se programmet på Experts hjemmeside, men man kan desværre ikke se modeller og priser så man er nød til at dukke op.
Af Elwis
#41647
okay.. tak for info... :)