Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Beckham
#317870
Skal nok holde jer opdateret. Men går som sagt lige lidt tid. Han mente at der ville gå en uge inden har får de her "reservedele". Dog kan jeg så se inde på status siden at der nu står at service dato er aftalt til 18-08, hvilket jeg så ikke er blevet informeret om på nogen måde. Så ved ikke om den holder. Der står også noget om en CCD-sensor, hvad det så end er?

@barslund69: Jeg købte mit XE93 i 2017 og så var det til reperation pga. tordenfluerne i 2018. Denne "reperation" endte så ud i at de byttede den til en ny\anden XE93.
Af barslund69
#317871
Du skal huske at holde servicecenter i armen. Jeg ringede til dem flere gange samt det samme med forsikrings selskabet
Af lassekilde
#317872
Beckham skrev: 14. aug 2020, 10:03 Skal nok holde jer opdateret. Men går som sagt lige lidt tid. Han mente at der ville gå en uge inden har får de her "reservedele". Dog kan jeg så se inde på status siden at der nu står at service dato er aftalt til 18-08, hvilket jeg så ikke er blevet informeret om på nogen måde. Så ved ikke om den holder. Der står også noget om en CCD-sensor, hvad det så end er?

@barslund69: Jeg købte mit XE93 i 2017 og så var det til reperation pga. tordenfluerne i 2018. Denne "reperation" endte så ud i at de byttede den til en ny\anden XE93.
Hmm en ccd sensor, er da umiddelbart sensoren i et kamera. Siger ikke umiddelbart mig noget, og da jeg reparerede Sony, stod det da som panel i deres reservedels system.
Af Beckham
#317873
Læste det lige igen....CCD-sensor er faktisk heller ikke nævnt som reservedel. Står bare under den generelle beskrivelse af sagen. Står ikke noget konkret om hvilken reservedel det er. Men har da nu fået bekræftet at 18-08 bare er en foreløbig dato og at de vil kontakte mig direkte når de er klar til at komme på besøg hos mig.
Af Beckham
#317877
@barslund69: Af ren og skær nysgerrighed...er det første gang du har din inde med tordenfluer?
Af barslund69
#317881
Beckham skrev: 14. aug 2020, 11:52 @barslund69: Af ren og skær nysgerrighed...er det første gang du har din inde med tordenfluer?
Ja det er
Men har ikke nogle betydning
Ny ombyttet vare ny garanti fra den dag ny vare er leveret sammen med ny faktura på dd.
Sådan er den danske købe lov
Af Beckham
#317884
Ok....og ja...har også været igang med at læse op på købeloven på dette område..:-) Fik også en ny garanti på den XE93 jeg har nu, så alt ok på den front. Så må vi jo se om det denne gang rent faktisk ender med en reperation.
Af Beckham
#317888
@barslund69: Kan du stadigvæk gå ind på din sag hos Service gruppen? Kom lige til at se at der på min sag er et felt hvor der står "Ombyttet model". Er usikker på om det har været der hele tiden eller om det er komme til henad vejen. Men ud for dette felt står der XF9005. Det er helt sikkert et fremragende tv, men hvis det betyder de vil ombytte mit XE93 til et XF, så vil jeg da føle mig en smule nedgraderet alligevel.
Af barslund69
#317890
På min står der bare Reparation godkendt
Så derfor jeg ringede første gang til dem
Det var bare et autosvar da han sagde de ikke har et panel til mit tv og jeg ville få det helt nye XH9505. Så det var godt
Er klar over dit XE93 er over 9005 fra 17 men det XF9005 er lækkert kender 2 der har det
Det måjovære fordi dit er et 55 eller 65"??? Da Xf9005 stadig fåes iden str
Hvor i mod mit 75" ikke fåes i XF
Du skal være klar for de ikketilbyder XG 9505 fra sidste år det er et skod tv
Sidder lige og venter på mit 85" kommer på lager må godt snart ske noget.
Lige nu har jeg mit lgc9 55" fra soveværelse i stuen
Af Beckham
#317891
Korrekt...min er en 65". Og ja, XF9005 er helt sikkert et ganske fint tv, men snakker vi kroner og øre ligger det jo cirka 10k under XE93 i vejl. pris.

Hvad er der galt med XG9505? Troede da det var på niveau med de andre Sony topmodeller?
Af barslund69
#317894
Nu er XF jo meget billig fordi det er et tv fra 2018. Men det er et rigtig godt tv
Jeg vil nok sige hvis du skal have et tilsvarende til dit er det XH9505
XG9505 FRA 2019 er så ringe til HDR/dolby vision. Der er så meget blooming det er helt vildt. Der er mit gamle og dit og XF meget bedre.
Jeg var ved at kig på et 85"XG sidste år godt jeg ikke hoppede på det.
Af Beckham
#317898
Tak for info! Men hvis jeg skal ind at diskutere med dem, så bliver det jo nok svært at argumentere fra at jeg skal gå hele vejen fra en XE93 til XH95. De vil jo nok netop forsøge med XG9505 som det første, hvis det er.

Købte du din XE i 17? Tilbød de dig XH95 fra starten af? Du skulle slet ikke diskutere med dem?
Af barslund69
#317901
Nej jeg blev tilbudt XH9505 Sikkert fordi de kunne for det hos Sony til special pris frem for XG
De skulle kun give 15500 for et 75xh9505
Som koster 26k
Det kan være det er en anden snak når det er et 65" som der nok er en del flere af på marked. Så måske du bliver tilbudt XG
Af Beckham
#317902
Ok...tak for info! Foregik alt dialogen direkte med Service Center Gruppen? Jeg fik jo min sag oprettet osv. af Sony supporten, så har indtil videre ikke haft noget direkte dialog med SCG.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 13