Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Pataya
#284233
Er der nogle af jer der har haft en switch eller anden 1080p konsol sluttet til AF8'eren? Er lidt nervøs for om de 50ms er en deal-breaker.
Af tommy.jeppesen
#284234
Hej.. Jeg har købt Sony AF9 65", jeg har Yamaha RXA 2040- lyd delen fungerer ikke ordenligt. Skruer ikke altid op selvom det er tilkoblet via HDMI / ARC. er der andre med samme problem eller løsning. Synes jeg har tjekket alle indstillinger i receiver og på TVet. ?
Hvis jeg skruer op med Yamaha remote på SR virker den med det samme.
Af Asimuh
#284938
Power ved at gøre sig klar til BF for 55".

Sony 55XF9005: Pris: 11.999 kr.
Sony 65XF9005: Pris: 10.888 kr.

:-)
Af Don Johnson
#285614
På bilka.dk's forside i dag, reklamerer de med en besparelse på 8000 kr. på 65"AF8 i forhold til "normalpris" .
Ja, det er korrekt meeeen det er vist længe siden tv'et har haft den pris. ;;)

Billede
Vedhæftede filer
bilka.PNG
bilka.PNG (190.16 KiB) Vist 3068 gange
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#285616
Asimuh skrev:Power ved at gøre sig klar til BF for 55".

Sony 55XF9005: Pris: 11.999 kr.
Sony 65XF9005: Pris: 10.888 kr.

:-)
Det er så latterligt dét der. Vi skal nok slå hårdt ned på det når vi laver vores oversigt over BF-tilbud.
Don Johnson skrev:På bilka.dk's forside i dag, reklamerer de med en besparelse på 8000 kr. på 65"AF8 i forhold til "normalpris" .
Ja, det er korrekt meeeen det er vist længe siden tv'et har haft den pris. ;;)
De burde nok have skrevet "Vejl. udsalgspris". Prisen er stadig god, men den reelle besparelse er nærmere 2-3000 kr.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#285627
Apropos besparelser, så har vi ændret spar-% udregningen ovre på Black Friday-listen, så den nu angiver besparelsen ift. nærmeste "plateau". Altså det nærmeste niveau, som konkurrenterne har solgt skærmen til indenfor en rimelig periode. Den angiver således ikke butikkens egen angivelse af besparelse. Disse er ofte helt skæve ift. markedet som helhed.
Brugeravatar
Af bbplayer
#286516
Måske lidt guf for Sony AndroidTV 2018 ejere,

Jeg har forgæves forsøgt at få US Netflix til at virke med Getflix over nogle dage, og så fik jeg læst at Alexa også kunne styre tvet, og denne var så ikke tilgængelig med en DK profil.

Nå,
Jeg valgte så at prøve "vpn" løsningen, hvor ens router fik OpenVPN sat op via en profil fra Getflix, og så prøve den vej, der skete så intet. Jeg har yderligere peget på SmartDNS (Tyskland/Sverige) på DHCP på routeren.
Ok, så tog jeg den store tur, og fik skrevet kalibrerings værdier ned, og kørte en Factory reset.
Den var lidt tung at acceptere, tv't viste et stort "O" på skærmen i 5-10 minutter, man troede næsten at en Oreo opdatering blev lagt på men nej.
Efter nogen tid, så slukkede tv, og så kom den frem med "sony" logo, og google boot skærm.

Når den så var færdig fik jeg sat tv op, som var jeg i "United Kingdom", der kunne nok vælges Danmark, det prøvede jeg ikke. Men nu fik jeg så "Alexa" aktiveret, og Netflix kører US konfiguration, så jeg ikke behøver andre alternativer.

Måske kan jeg så hoppe tilbage til Danmark efter dette, det ved jeg ikke om er muligt. Jeg kan vælge dansk menu uden Netflix påvirkes.

Der er kommet rigtig mange andre apps på, og Viaplay synes også at starte, dog ingen login dertil.

Vigtigt er i hvert fald at Alexa fungerer, og US Netflix kører direkte på tv'et nu.

edit: Hov, der kom så lyd støj på min HDMI2 indgang, så måtte jeg lige skifte fra 50hz -> 60hz -> 50hz og så virker den igen.

edit2: Nå, de US apps som dukkede op som "Featured" apps, virkede kun som information, hvis man skiftede fra en US Google konto, til sin primære google konto som bruges i Danmark.
Så jeg måtte switche til US Google konto for at få lov at installere alle de US apps som den featured.

edit3: Så røg Netflix igen, og nu kan jeg ikke bruge den på tv igen. Måske vil jeg prøve endnu en fac. default reset men det var lidt mærkeligt. Alle US apps er rimelig ligegyldige, for de fleste kræver betaling eller TV provider konto.
Brugeravatar
Af bbplayer
#286860
En lidt sjov - factory reset skærm, eller bare et sneak preview på Oreo? ;)
Sony_O.jpg
Sony_O.jpg (70.16 KiB) Vist 2334 gange
Af Lolland
#287558
Har lige købt et Sony 49FX9005.
Jeg har yousee kabeltv med ekstra kanaler via cam modul. Altså ingen yousee box.
Når jeg optager en af kanalerne i pakken, kan jeg ikke se ekstra kanalerne. Besked om at kanalen er kodet.
Hvis jeg optager en af ekstra kanalerne kan jeg se kanalerne i pakken men ikke ekstra kanalerne, kun den jeg er ved at optage.
Er dette en fejl på TV'et, eller er det normalt.
Af Lolland
#287564
Ja, men bruges CI slottet ikke kun til ekstra kanalerne, det bruges vel ikke hvis jeg optager f.eks. fra DR1, som er en del af grundpakken.
Eller er der noget jeg har misforstået.
Brugeravatar
Af bbplayer
#287565
Hvis dine Yousee kanaler er kodet, og dine ekstra kanaler er kodet, så kan du kun se eller optage en af disse, og du skal altså finde kanaler på yousee kabeltv som IKKE er kodet som du kan vælge mens du optager, HVIS du har 2 tuner i tv't.
Du har nok kun 1 tuner i tv, kan ikke huske om XF har 2 tunere, da jeg ikke selv bruger det men har den kun 1 , så kan du stadig kun optage 1 kanal, og ikke skifte væk mens det foregår.
Det har intet med CI slot at gøre men det faktum at din tv tuner kun kan vælge en transponder at se på, så dine kanaler skal ligge indenfor denne, før du kan skifte mens den optager, hvis det altså virker.
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16