Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af sole
#41417
Hvis din set-top boks er i Motorolas VIP-1900 serie (1960/70 etc.) som min så understøtter den HDTV og har HDMI udgang.

Se i øvrigt specifikationerne på linket herunder
http://www.motorola.com/staticfiles/Bus ... tDoc-1.pdf

Hvis ikke din model har HDMI udgang, bør du kontakte FiberBredbånd og bede om en nyere model af boksen.
Af sole
#41419
...men grundlæggende kan du gå ud fra at du ikke vil have gavn af den indbyggede DVB-C tuner som f.eks Sony har, så du kan se bort fra dette som en god feature i dit kommende tv og fokusere på andre kriterier.
Af Mekker
#41431
Elwis skrev:
Mekker skrev:
Elwis skrev: Undskyld, min fejl. Har google så meget rundt på nettet, at jeg åbenbart har byttet lidt rundt på nogle af de tv.. :D

Det var Sony KDL-40W4000 jeg havde set til ca. 10 k. Men aner ikke hvad der er bedst?? Håber i kan hjælpe mig lidt på spor.. Og på forhånd tak.
Nåårh okay.. :D For jeg har nemlig også kigget meget på 40w4000 til lidt over 10k og 40x3500 koster jo alligevel 5 - 6k mere.
Men hvad så?? Er den fed den SONY KDL-40W4000? For syns den lyder interessant?? Altså hvis du har set den? Eller hvis der er nogle af jer andre der har??
Jaa altså nu har jeg nok ikke meget mere forstand på fladskærme end du har, men jeg var nede i hifiklubben og kigge på W4000 og det er sgu en fed skærm. Rigtig godt billede synes jeg. Og så kan den jo håndtere mpeg-4 hvilket vist bliver en ret nyttig feature inden for kort tid efter hva jeg har hørt.
Af Elwis
#41436
sole skrev:Hvis din set-top boks er i Motorolas VIP-1900 serie (1960/70 etc.) som min så understøtter den HDTV og har HDMI udgang.

Se i øvrigt specifikationerne på linket herunder
http://www.motorola.com/staticfiles/Bus ... tDoc-1.pdf

Hvis ikke din model har HDMI udgang, bør du kontakte FiberBredbånd og bede om en nyere model af boksen.
Hmm.. Min er en VIP-1510. FØler mig lidt snydt nu.. Jeg har en da købt 2 stk. fordi vi ville ha mulighed for at se 2 forskellige programmer på engang. Der står ellers på boksen at den er produceret 3 måned 08. JEg har mit fibernet igennem Sydenergi. Hvem er din udbyder??
Af Elwis
#41440
yakken skrev:Alle fladskærme har scart-tilslutninger og din boks må nok betegnes som "aldrende" i den sammenhæng. Den kan dog sluttes til alle de skærme der er foreslået indtil nu, men husk på at signalkvaliteten kun er 720x576 punkter, hvor et fladt TV mindst kører ved 1366x768 for LCD TVenes vedkommende. Din boks tillader ikke HD materiale hvis den ikke har HDMI udgang eller komponent.
Så vidt jeg ved er det "digital" tv fibernet udsender. Ved godt det ikke hdtv osv. Det kører vel også over scart stikket?? Og er det også 720x576 punkter??
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#41442
Ja, det er digitalt (det kan vel ikke være andet), men hvis du ikke har nogen digital forbindelse fra din boks til dit TV, så har du allerede tabt noget af kvaliteten i en sæt DA/AD konverteringer (én i boksen og den modsatte proces i TVet). Ja, opløsningen er kun 720x576 på alm. digitale kanaler.
Af Elwis
#41464
yakken skrev:Ja, det er digitalt (det kan vel ikke være andet), men hvis du ikke har nogen digital forbindelse fra din boks til dit TV, så har du allerede tabt noget af kvaliteten i en sæt DA/AD konverteringer (én i boksen og den modsatte proces i TVet). Ja, opløsningen er kun 720x576 på alm. digitale kanaler.
Okay, spørger nok dumt igen... TAber jeg noget af kvaliteten p.t. hvor jeg kører med scart over mit normale tv. og ligeledes, hvis/når jeg skal kører scart til mit forhåbentligt snart nye LCD tv?? Med andre ord, er det en digital forbindelse jeg har fra min boks til mit tv nu??
Det er vel den eneste mulighed jeg har med den boks jeg har??
Af sole
#41468
Jeg har Energi Midt som udbyder men kører pt også med scart da jeg endnu ikke har fået købt en fladskærm.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#41470
Elwis skrev:
yakken skrev:Ja, det er digitalt (det kan vel ikke være andet), men hvis du ikke har nogen digital forbindelse fra din boks til dit TV, så har du allerede tabt noget af kvaliteten i en sæt DA/AD konverteringer (én i boksen og den modsatte proces i TVet). Ja, opløsningen er kun 720x576 på alm. digitale kanaler.
Okay, spørger nok dumt igen... TAber jeg noget af kvaliteten p.t. hvor jeg kører med scart over mit normale tv. og ligeledes, hvis/når jeg skal kører scart til mit forhåbentligt snart nye LCD tv?? Med andre ord, er det en digital forbindelse jeg har fra min boks til mit tv nu??
Det er vel den eneste mulighed jeg har med den boks jeg har??
Det er jo lige netop det jeg svarer på i mit forrige indlæg? Ja, du taber noget idet din boks modtager et digitalt signal, men herefter skal omdanne det til et analogt signal og sende det via scart. Herefter omdannes signalet igen til et digitalt signal i fladskærms-TVet. Dvs. du har et unødigt DA/AD (digital-analog/analog-digital) led i kæden, som ikke gør andet end at videreføre et signal, som essentielt BURDE have været rent digitalt.

Så du har IKKE en digital forbindelse mellem boks og TV lige nu. Scart kabler er ikke digitale, de er analoge og derfor er signalet analogt.
Af sole
#41472
Du skal også lige være opmærksom på at FiberBredbånd leverer forskellige pakker og afhængigt af hvad du abonnerer på får du forskellige kvaliteter.

1) Analoge Pakker: Du mister ingen kvalitet i Scart men dit CRT vil vise det bedre end et LCD/Plasma

2) Digital pakke: Signalet bør overføres via HDMI

3) HD Pakke: Signalet bør overføres via HDMI
Af Elwis
#41481
Har lige snakket med sydenergi. de kan ikke levere nogle bedre tv bokse p.t., og ej heller hdtv, men de arbejder i at skifte deres udbyder, så vi i vores område ville kunne, og så for vi udskiftet vores se top bokse.. ;) Så må jo bare vente så...

Men syns det virker tåbeligt at man udbyder digitalt tv og sender en set-top ud til kunderne der kun har en analog udgang??
Af sole
#41483
Det lyder som om du skulle overveje at skifte udbyder hvis du vil have glæde af en fladskærm. Ellers ender du med en kvalitet der er ringere end den du har idag :((
Af Elwis
#41492
sole skrev:Det lyder som om du skulle overveje at skifte udbyder hvis du vil have glæde af en fladskærm. Ellers ender du med en kvalitet der er ringere end den du har idag :((
Ja, men den flinke dame sagde at vi få det inden årets udgang... Det kan jeg vel godt vente på så... Men vil jeg få dårligere billed med en ny fladskærm end med mit gamle 32" tv??

Skal lige siges at vi tit bruger den fladskærm jeg skal have til at se dvd på..
Af sole
#41493
Det vil jeg lade Yakken svare på... :D