23. apr 2025, 14:54
Jeg forstår ikke hvorfor man vælger at gå til producenten. Man skal altid gå direkte til sælgeren, hvis en vare er defekt.
koden skrev: ↑24. apr 2025, 08:56 Nyt TV af samme model står til 24.000. jeg gav 12.000 på et udsalg. Så lidt svært. Har talt med elgiganten som faktisk var vældig flinke og forstående. Men de bad mig afvente Philips sagen. Havde jeg ikke startet den så kunne jeg have fejlmeldt den til elgiganten via deres værksted. Er bare ikke det de siger på hjemmesiden. Da leder de folk til producenten.Og det er en fejl at de henviser til producenten. Du har ikke noget at gøre med producenten. Det har sælger. Derfor skal man henvende sig sælger.
koden skrev: ↑24. apr 2025, 08:56 Nyt TV af samme model står til 24.000. jeg gav 12.000 på et udsalg. Så lidt svært. Har talt med elgiganten som faktisk var vældig flinke og forstående. Men de bad mig afvente Philips sagen. Havde jeg ikke startet den så kunne jeg have fejlmeldt den til elgiganten via deres værksted. Er bare ikke det de siger på hjemmesiden. Da leder de folk til producenten.Hvad sagde de i forhold til returnering? I tilfælde af, at det stadg er muligt, og at de også her bad dig afvente Philips, skal du bare ignorere og returnere. For hvis du kommer efter Philips har vendt tilbage, siger de bare: nårh jamen nu er returretten overskredet.
BE66x skrev: ↑25. apr 2025, 08:28Enig. Fordi pixelfejl er der toleranceregler på og derfor skal man slet ikke gå i gang med en reklamation som man kan ende med ikke at få noget ud af, men benytte sig af returret/fortrydelsesret uden at angive nogen årsag, men bare fortryde købet og ved returret/fortrydelse skal man bruge original emballage og være i samme stand som man modtog det. Så snart man begynder at have en dialog omkring fejl på produktet er det ikke returretreglerne men den min. 2 årige reklamationreglerne og ved reklamation har man som min, kun ret til udbedring. Om det så betyder reparation, penge tilbage eller ny, må sælger i samarbejde med producenten beslutte og finde ud af.JornH skrev: ↑24. apr 2025, 14:27 Men jeg ville aldrig købe noget fra Philips, hvis de skriver på forhånd, de evt. sælger ting med fejl.Gør alle producenter ikke det?
Min erfaring er, at man med pixelfejl skal returnere omgående, og at man skal sikre sig, at man har den mulighed.