Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Radiomanden
#368359
Hvad kan sælger gøre, når producenten siger der ikke er noget at komme efter.
Af koden
#368366
Nyt TV af samme model står til 24.000. jeg gav 12.000 på et udsalg. Så lidt svært. Har talt med elgiganten som faktisk var vældig flinke og forstående. Men de bad mig afvente Philips sagen. Havde jeg ikke startet den så kunne jeg have fejlmeldt den til elgiganten via deres værksted. Er bare ikke det de siger på hjemmesiden. Da leder de folk til producenten.
Brugeravatar
Af Radiomanden
#368368
Og producenten siger der ikke er noget at komme efter j.f.r den tidligere opslåede tekst. Så kan der gøres noget.??
Af Ocelot
#368369
koden skrev: 24. apr 2025, 08:56 Nyt TV af samme model står til 24.000. jeg gav 12.000 på et udsalg. Så lidt svært. Har talt med elgiganten som faktisk var vældig flinke og forstående. Men de bad mig afvente Philips sagen. Havde jeg ikke startet den så kunne jeg have fejlmeldt den til elgiganten via deres værksted. Er bare ikke det de siger på hjemmesiden. Da leder de folk til producenten.
Og det er en fejl at de henviser til producenten. Du har ikke noget at gøre med producenten. Det har sælger. Derfor skal man henvende sig sælger.

https://taenk.dk/raadgivning/rettighede ... al-tro-paa

Se pkt. 6.
Af koden
#368370
har ikke fået svar fra philips endnu efter indsendelse af video af problem.
Ja jeg skulle være kørt over i elgigant til start og ikke benyttet deres hjemmeside.
Så ved jeg det...
Af Tabula Rasa
#368371
koden skrev: 24. apr 2025, 08:56 Nyt TV af samme model står til 24.000. jeg gav 12.000 på et udsalg. Så lidt svært. Har talt med elgiganten som faktisk var vældig flinke og forstående. Men de bad mig afvente Philips sagen. Havde jeg ikke startet den så kunne jeg have fejlmeldt den til elgiganten via deres værksted. Er bare ikke det de siger på hjemmesiden. Da leder de folk til producenten.
Hvad sagde de i forhold til returnering? I tilfælde af, at det stadg er muligt, og at de også her bad dig afvente Philips, skal du bare ignorere og returnere. For hvis du kommer efter Philips har vendt tilbage, siger de bare: nårh jamen nu er returretten overskredet. :) Don't take no shit from those hustlers :D
Af JornH
#368372
Ja hvis man først ser og køber en ting i en forretning så er der ingen fortrydelses ret, hvis ikke de siger det i forretningen, men køber man noget online som man får tilsendt, er der 14 dages fortrydelses ret, uden man skal angive en grund…
Af JornH
#368373
Men jeg ville aldrig købe noget fra Philips, hvis de skriver på forhånd, de evt. sælger ting med fejl.
Af BE66x
#368378
JornH skrev: 24. apr 2025, 14:27 Men jeg ville aldrig købe noget fra Philips, hvis de skriver på forhånd, de evt. sælger ting med fejl.
Gør alle producenter ikke det?

Min erfaring er, at man med pixelfejl skal returnere omgående, og at man skal sikre sig, at man har den mulighed.
#368379
BE66x skrev: 25. apr 2025, 08:28
JornH skrev: 24. apr 2025, 14:27 Men jeg ville aldrig købe noget fra Philips, hvis de skriver på forhånd, de evt. sælger ting med fejl.
Gør alle producenter ikke det?

Min erfaring er, at man med pixelfejl skal returnere omgående, og at man skal sikre sig, at man har den mulighed.
Enig. Fordi pixelfejl er der toleranceregler på og derfor skal man slet ikke gå i gang med en reklamation som man kan ende med ikke at få noget ud af, men benytte sig af returret/fortrydelsesret uden at angive nogen årsag, men bare fortryde købet og ved returret/fortrydelse skal man bruge original emballage og være i samme stand som man modtog det. Så snart man begynder at have en dialog omkring fejl på produktet er det ikke returretreglerne men den min. 2 årige reklamationreglerne og ved reklamation har man som min, kun ret til udbedring. Om det så betyder reparation, penge tilbage eller ny, må sælger i samarbejde med producenten beslutte og finde ud af.
Men 1 grøn plet tror jeg desværre ikke man har ret til noget for, så resten herfra er desværre op til sælger og producentens "flinkhed". Og hvis producenten siger nej til sælger, siger sælger også nej, da sælger ikke ønsker at betale af egen lomme.
Men jeg håber trådstarter for det løst og bliver tilfreds.

Jeg vil dog ikke gøre mig klog på pixelfejl regler, men kun hvis der er toleranceregler omkring det.

Men hvordan er pixelfejlen opdaget? Via test, nærstudering eller er den synlig fra "almindelig" afstand?
Hvis den er synlig fra "almindelig" afstand kunne det godt være et argument i tolerancen.