Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af lene jensen
#23332
Mange tak for Jeres råd, som jeg vil følge.Jeg har netop været bange for
at gå i den lokale Fona m.m, da jeg ingen forstand har på fladskærme, for
selvfølgelig er netop deres udvalg den bedste. Afstanden fra væg til fjernsynet er omkring 3. 50 m, bliver en 40" så for stor, skal jeg vælge en 37-38" istedet for?
Af niemann
#23333
Tror det er en smagssag.. så snart tv'et kommer hjem i stuen og hænge vil det se større ud en det er i butikken.. jeg kan sagtens holde til at se på et 40 tommers på 3 meters afstand, mens min far skal skal længere end 4 meter væk før hans syntes det er behageligt.. jeg vil nok foreslå at du finder den skærm du tror passer til dig og dit behov og så ikke går efter om det er en 37 eller 40 tommer.. for de der 3 tommer gør ingen forskel når du sidder derhjemme i din stue:)..
Af TYBO
#23336
niemann: Nu plejer kvinder jo at tænde på størrelse...ej den var dårlig :)

Jeg tror at 40" er fin til den afstand.
Så kan du også bruge et keybord og en medie PC til den når du bliver klar til det engang.
Det er de andre for små til synes jeg.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#23354
Faktisk så fortryder mange at de vælger for lille en skærm. 40" er faktisk for lille til at få fuld glæde af den opløsning TV'et har, men det er måske mindre vigtigt. I hvert fald så vil jeg lige slå fast at ved 3.5 m så er fullHD fuldstændigt ligegyldigt - det er penge ud af vinduet for hver enkelt pixel bliver så lille at du ikke vil kunne få glæde af den høje opløsning alligevel.

Jeg ville selv kigge nærmere på Panasonics modeller hvis jeg var dig - Tapeconnection er et godt sted at starte. De har nogle gode modeller stående.

Mht. fjernbetjeningen, så er vi jo i den heldige situation at hvis man har penge, så kan man få. Der findes jo løsninger som giver dig mulighed for at bruge eksempelvis en Beo4 fra Bang og Olufsen til ethvert TV på markedet. Man skal så blot have enten fjernbetjeningen modificeret til at passe til TV'et eller have en ekstra IR modtager/sender sat et eller andet sted i huset. Førstnævnte løsning koster ca. 1600 kr. for betjening og 400 kr. for modificering, og sidstnænvte koster det samme for betjening men ca. 1400 kr. for IR enheden. Til gengæld så virker den sidste med ALLE dine enheder i hele huset, så alt kan styres med en Beo4.... Sig til hvis du vil have henvist forhandlere.
Af lene jensen
#23361
Jeg bor i Struer, og har derfor mange forbindelser til B&O, så det vil jeg da undersøge. Tak skal du have.