Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Mysen
#148604
Inputlag stiger ikke med tommerne. Det er den samme data, der skal behandles, og det er tiden på behandling af dataen, som kan mærkes som input lag.
Samme billedprocessor = samme mængde forsinkelse.

Hvis du er solgt, så køb den endelig. Vælg evt. elgiganten eller en anden butik, hvor du kan aftale returnering. Altså i tilfælde af, at du ikke er tilfreds med mængden af input lag.
Af lashdl
#148608
Fantastisk!
Så vil jeg stikke ned efter det fredag/lørdag.
Vil kigge på returneringen.
Jeg melder tilbage så snart jeg har leget med det :)
Tak for hjælpen!
Af lashdl
#149029
Så er jeg tilbage.
Købte tv'et igår (UE46D5005) i elgiganten for 5499.
Jeg tog ind i butikken og kiggede og må indrømme at tv'et viste et virkeligt grimt billede... Som om at det hoppede når der var bevægelse. Sælgeren kom og fortalte mig at det var fordi det var 50Hz, men altså.. og prøvede at stikke mig et 3D-tv til 7000 istedet :)
Det sjove er at sidste gang jeg var der reklamerede samme sælger med 14 dages fortrydelsesret og da jeg spurgte om jeg kunne komme forbi med min xbox og teste den dér afviste han.
Igår var 14 dages fortrydelsesret slet ikke noget han var begejstret for og han sagde at han hellere ville have jeg tog xbox'en med og testede i butikken.

Anyways, jeg ignorerede billedet og købte tv'et. Billedet var lidt overeksponeret da jeg satte tv'et til igår men det blev hurtigt løst med kalibreringsindstillingerne fra D8005 og billedet er helt fornuftigt nu.
Jeg så HD-film på det igår og det spillede max. Har spillet Mortal Kombat og Halo ODST på tv'et og det fungerer helt uden problemer.
Den dér hop-ting fjernsynet lavede i butikken var slet ikke at se igår og har brugt signal fra både pc(HDMI) og xbox(VGA) og også lidt Wii(RGB scart) og det hele står pænt. Han har selvfølgelig været interesseret i at sælge et dyrere tv, men det dér med at "ah men det er fordi det er 50Hz" synes jeg sgu er bullshit.

Er indtil videre meget tilfreds med det.

Eneste ting jeg faktisk har irriteret mig over er at jeg synes at menusystemet er lidt rodet, men der skal jo heldigvis ikke rodes rundt derinde så ofte.

Jeg takker for hjælpen.