Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#43292
Hej! Vi skal have et nyt 26" tv til soveværelset. Formål er: tilslutning til pc, alm. tv kiggeri og XBOX. (grin bare:-) Vi har et 42" Hitachi i stuen som giver kanon godt billede, synes jeg. Mit problem er at overbevise konen om at Prosonic/United/Denver ikke er samme kvalitet som andre mærkevarer? Hendes argument er at man ligeså godt kan være heldig med et Prosonic, som uheldig med f.eks. et Sony! Jeg vil egentlig give hende ret, men føler jeg køber kvalitet når det drejer sig om mærkevarer.
Brugeravatar
Af kthomsen
#43300
Jeg tror ikke det har den helt store betydning om du køber prosonic eller Loewe, når vi snakker om 26" til soveværelset, medmindre i kommer til at sidde/ligge indenfor 1m af TVet, da du så nok skal gå lidt mere op i billedkvaliteten for at kunne se noget! :)

Men sålænge du sikrer dig at TV'et kan det du skal bruge det til(har de rette ind- og udgange), så ville jeg ikke gå ud og betale mange tusind for et hammergodt tv. Men vi er jo forskellige, så det kan godt være du tilbringer flere timer foran TV'et i soveværelset end foran et evt. godt tv i stuen, eller ser al sporten i soveværelset, og da vil jeg så mene du skal bruge flere sedler på et soveværelse-tv der kan vise hurtige bevægelser ordentligt m.m.

Personligt har jeg selv et eller andet 20" bilka lcd i soveværelset, som jeg kan sætte vga-stik i og er fuldt ud tilfreds med. Men jeg ser heller ikke biograffilm i sengen. Det er mere til orange county choppers, søndags F1 og når konen vil se noget andet end det jeg ser i stuen! ;o)

En sidste ting er, at du måske er så "heldig" at et Prosonic TV kun holder et par år, og så kan du med god samvittighed forklare konen, at i skal have nyt TV til soveværelset, og på den måde være med på en evt. ny standard som OLED eller andet?! :p

Anyways, det er min personlige mening, men folk og folks opfatning af hvad man har brug for er meget forskellig! ;)
Af TYBO
#43301
Køb et billigt 32" til ca. 3000kr.
Der får du mest for pengene.