Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Ponduus
#43225
Jeg har set op til flere blu-ray film på den via min PS3. Selvfølgelig skaleret ned til 720, men det ser man overhovedet ikke. Syntes personligt selv, at min stod flottere og mere skarp end andre, jeg har set.

Har endnu ikke prøvet prøvet med min computer.
Af Juiceren
#43226
Ok, hvis du har kablerne til det ville jeg blive meget glad hvis du gad prøve (såfremt du har tid).

Jeg kommer til at bruge min PC som afspiller, enten min stationær eller min bærbar (Dell XPS) der begge har HDMI udgange. Men 1:1 pixelmapping er vel kun relevant hvis jeg skal bruge skærmen som skrivebord, til film har et intet at sige så hut jeg hvisker?
Af Ponduus
#43227
Juiceren skrev:Ok, hvis du har kablerne til det ville jeg blive meget glad hvis du gad prøve (såfremt du har tid).

Jeg kommer til at bruge min PC som afspiller, enten min stationær eller min bærbar (Dell XPS) der begge har HDMI udgange. Men 1:1 pixelmapping er vel kun relevant hvis jeg skal bruge skærmen som skrivebord, til film har et intet at sige så hut jeg hvisker?
Har desværre ingen kabler, så kan ikke undersøge det :) Derfor ved jeg heller ikke hvordan det fungere når der er sat en PC til.
Af Juiceren
#43228
Øv øv :)
Nå, jeg må tilbage i min tænke boble hehe.
Af martinlk
#43235
Juiceren skrev:Jeg kommer til at bruge min PC som afspiller, enten min stationær eller min bærbar (Dell XPS) der begge har HDMI udgange. Men 1:1 pixelmapping er vel kun relevant hvis jeg skal bruge skærmen som skrivebord, til film har et intet at sige så hut jeg hvisker?
Jeg tror ikke det kan anbefales at bruge en plasmaskærm som monitor til computer pga opløsningen. Her er en full HD LCD-skærm at foretrække. Men film ser glimrende ud på PX80. 1080p24 på PS3'en fungerer også fint og leverer meget behagelige panoreringer.
Af serano
#43236
Jeg kan også kun anbefale tv'et, tror ikke du kan finde bedre tv til pengene. Er meget glad for jeg blev overtalt fra LCD til Plasma af en kollega
Har kun testet med Xbox 360 og Analog signal indtil videre, men det ser virkelig godt ud :)
Af red_martians
#43242
jeg bruger PX80 fint til computer. bruger 1366x768-opløsning, og trods det står en tand uskarpt er det stadig til at leve med. Kan sagtens læse teksten, surfe, læse emails osv.
Jeg bruger et VGA-kabel og kan med 1024x768 få pixelmapping.
Ved HDMI detekter computeren den som et HD-fjernsyn og vil kun tillade "pixelmapping" i 720p, 1080i eller 1080p. Da skærmen har 768linier siger teorien self at det ikke kan lade sig gøre. (forbandede HDMI-standarder)
Her er der en fordel ved deres PZ-modeller.