Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#42703
Hej. I morgen får jeg min Panasonic TH-42PZ80 og jeg glæder mig helt vildt.
Jeg skal have den op på væggen og i forbindelse med at jeg skal have skruet de lodrette metaldimser (som i kan høre er jeg ikke en ørn inden for det her) fra beslaget på skærmen, går jeg ud fra det er lettest at lægge TV'et med skærmen nedad og så skrue dem på. Kan jeg gøre dette på en plasma skærm uden at forårsage skade på den?
Og hvad skal jeg ellers være opmærksom på i starten?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#42708
Når jeg modtager skærme til anmeldelser uden medfølgende fod, plejer jeg blot at lade dem stå i flamingoen fra kassen og derfra skrue vægbeslaget på. Det er noget lettere i min mening.

De har dog også været nede og ligge på skrå i min sofa uden problemer.

I starten kan du eventuelt skrue lidt ned for lys og kontrast indtil du har "kørt skærmen ind". Det tager cirka 100-200 timer, hvorefter risikoen for burn-in er væsentligt formindsket (ikke at den er voldsom stor på Panasonics apparater i dag).
Af Joko
#42731
er det virkelig en nødvendighed at skrue ned for kontrasten?? syntes det bliver så mørkt :P... har min kontrast på ca 1/4.. men vil gerne ha den op på 1/2.. men tør ikke, hvis der skulle ske noget!
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#42732
Det er ikke strengt nødvendigt, hvis du ikke sidder og ser det samme billede i længere tid, nej. Det er bare for at mindske risikoen. Generelt må jeg sige, at jeg meget sjældent gør det, når jeg selv har skærme til test, og selvom der så skulle komme en antydning af burn-in, så går det som regel væk kort efter.
Af jenslyng
#42733
Mange tak for rådet. Ja det virker vel egentlig smartere at skrue beslaget på når den står i flamingoen :)

Nu er det dumpet ind ad døren, så jeg må hellere igang.
Af fodboldgal
#42789
jenslyng skrev:Mange tak for rådet. Ja det virker vel egentlig smartere at skrue beslaget på når den står i flamingoen :)

Nu er det dumpet ind ad døren, så jeg må hellere igang.
Er du tilfreds med dit nye TV? - Jeg overvejer nemlig samme model.
Af Diazz
#42825
Jeg har selv købt det tv og har ikke fortrudt et ene sekund. Virkelig lækkert tv med super billede
Af vfr
#43167
Vedr. pz80 eller pz800. Min forhandler påstår, at det er klar til modtagelse af mpeg4. Er der nogen som kan bekræfte det? Boxer skriver ganske vist på deres hjemmeside, at de til efteråret vil begynde at godkende TV der er forberedt til mpeg4. Men det kan jeg nok ikke vente på!
mvh ti
Af Sploink
#43169
vfr skrev:Vedr. pz80 eller pz800. Min forhandler påstår, at det er klar til modtagelse af mpeg4. Er der nogen som kan bekræfte det? Boxer skriver ganske vist på deres hjemmeside, at de til efteråret vil begynde at godkende TV der er forberedt til mpeg4. Men det kan jeg nok ikke vente på!
mvh ti
Det er cam slot i pz80/800 til mpeg
Af vfr
#43241
Korrekt. Men betyder det at man sætter et kort i, der konverterer mpeg4 signalet, så det kan "forstås" af den indbyggede dvbt mpeg2 tuner? Og vil der i givet fald være tale om et kvalitetstab i forhold til et tv med integreret mpeg4 tuner? Jeg har en fornemmelse af, at der er for få eksperter på dette område! Jeg har fået flere forskellige svar. Så det er lidt svært at tage en beslutning, når man mangler det eksakte svar. Mit mål er et anlæg med en og kun een fjernbetjening. Og det skal være den der hører til anlægget.