Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kamanski
#42966
Hej allesammen!

Fik mit Toshiba 42XV505, i går efter flere ugers ventetid.

Det skete så det, at mens jeg så film kom der lige pludselig en lille grøn pixelfejl på skærmen.

Jeg prøvede at slukke og åbne skærmen flere gange men den forsvant ikke...


DEGLIGT, lige efter at have modtaget sit LCD-TV.


Anyway:


Går pixelfejlen af sig selv? (da den kom af sig selv)

Hvordan kan jeg ordne dette? (findes der noget produkt, kan jeg rengøre skærmen) ?


Har virklig ikke lyst til at gøre livet mere besværligt ,ved at sende mit TV retur igen (hvis det altså er muligt)


Med venlig hilsen

Kamanski
Brugeravatar
Af kthomsen
#42967
Ja, jeg ville sende tilbage igen hurtigst muligt, hvis Toshiba garanterer nul pixelfejl.
Nu er du sikker på det er en fejl som kan ses hele tiden, på alle kanaler, og ikke bare en fejl i en piratfilm? 8)
Af kamanski
#42969
Ja, jeg ville sende tilbage igen hurtigst muligt, hvis Toshiba garanterer nul pixelfejl.
Tja, eftersom Toshiba REGZA ikke eksistere her i Danmark, føler jeg det besværligt at sende TV'et hele vejen til Tyskland eller England.


Der findes nogen såkaldte "ScreenFix" programmer (blandt andet JScreenFix). Som kan reperere "stuck pixels". Det kan være jeg skal prøve om det virker.

Nogen der har erfaringer med det?


NB: Nej, det ikke på grund af filmen. Pixelfejlen forkommer konstant på alle kanaler og alle film.
Af martinlk
#42977
Ved godt det lyder tosset, men prøv at "massere" den døde pixel. Du ta'r din finger og trykker (ikke for hårdt) på skærmen i en slags cirkelbevægelse dér hvor den lysende pixel er. Jeg læste om det her trick på nettet i sin tid, og det kurerede mirakuløst en pixelfejl (konstant rød) jeg havde på en Samsung 910t computerskærm. Den har fungeret fint lige siden. Så længe du ikke trykker for hårdt, kan det vel ikke skade at prøve.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#42982
STOP! Ikke noget med at massere pixels med fingrene! Du risikerer at gøre mere skade end gavn og hvis coatingen på skærmen først er beskadiget, så vil du have noget større problemer end blot en død pixel.
Af Thor-thor
#42983
Det er vel et spørgsmål om du kan leve med at se på en konstant lysende pixel?? (hvilket jeg går ud fra ikke er en mulighed)

Så det er om at få det sendt tilbage inden for de 14 dages returret og enten få et nyt af butikken eller bare returnere og evt. købe et andet tv/handle et andet sted.
Af martinlk
#42987
yakken skrev:STOP! Ikke noget med at massere pixels med fingrene! Du risikerer at gøre mere skade end gavn og hvis coatingen på skærmen først er beskadiget, så vil du have noget større problemer end blot en død pixel.
Okay, så var det måske ikke det bedste råd jeg gav dér. Den skærm jeg gjorde det ved var også langt over dens garantiperiode.
Af TYBO
#42989
På så stort et TV er en lysende pixel lige meget.
Jeg har selv en Toshiba derhjemme med en lysende pixel...så den lige i starten da jeg stod helt tæt på TVet og der var sort skærm.

Har ikke set den siden...ved ikke om den stadig er der men i det daglige ser man den jo ikke når TVet kører.

Jeg vil ikke synes det er bøvlet værd at sende den retur.

På en monitor kan jeg godt forstå det da men sidder tæt på men på et TV ser man det altså ikke.
Af mhca
#43008
Jeg kender også til tricket med at massere omkring den døde pixel.

Det var på min IBM X41, hvor der desværre dukkede en rød pixel frem.

Tricket anbefales dog ikke, da det som skrevet medfører en lige så stor risiko for at beskadige andre pixels eller coatingen.
Men det virkede for mig, men den kom tilbage efter nogle uger.- Masserede en ekstra gang lidt hårdere. Den har ikke været der siden.

Men det er helt på eget ansvar!
Af Cyber Andy
#43009
Jeg har også selv fjernet en pixelfejl på min LG skærm ved at gnide forsigtigt.. pludselig var den væk!