Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af swedchef
#33356
Hejsa!

Jeg skal til at bestille et TH-42px80, men da jeg gerne vil have det hængt op på væggen, vil jeg selvfølgelig gerne have et vægbeslag med. Desværre har jeg set at det koster ret mange penge originalt.

I den forbindelse har jeg fundet et uoriginalt beslag der holder tv'et dejlig tæt ind på væggen - nemlig 3-4 cm - man kan se det her -> http://www.multibrackets.com/014.shtml.

I den forbindelse er jeg dog kommet til at tænke på at jeg ikke har set bagsiden af netop det tv, så jeg ved ikke om der så stadig er plads til scart, component, strøm og alle andre tilslutninger man nu kunne ønske sig. - Er der nogen her med et TH-42px80 der vil være venlige lige at måle lidt, eller evt. har erfarring med hvor tæt det kan sidde?

Med Venlig Hilsen,
SwedChef

PS: Ikke for at "bumpe" op jeg rettede - derimod for at give bedre overskrift (kan man overhovedet bumpe ved at rette?).
Af TYBO
#33359
Harald nyborg har et til 249kr.
Mener at TVet SKAL hænge 8cm fra væggen for at det kan få varmen væk.
Af swedchef
#33360
Jeg er slet ikke i tvivl om det kan lade sig gøre at finde nogle billige ophæng rundt omkring, men nu var jeg meget betaget af netop det her, da det var netop så tæt på væggen. Jeg har ikke kunnet finde noget med hvor tæt tv'et må/kan hænge på væggen.

Derfor jeg tænkte i herinde kunne hjælpe.. :)

8 cm synes jeg lyder af meget - umiddelbart nævner de jo netop selv på siden med det beslag jeg kigger på, at de fleste andre er 6 cm - hvilket jo stadig er under de 8.
Af swedchef
#33362
Nå - Men jeg kunne jo gøre det hurtigste, og så bare ringe til Panasonic Danmark - hvilket jeg lige har gjort.

Ifølge specifikationerne skal der være 7 cm til væggen - så på jagt igen efter noget pænt/godt/billigt der opfylder det krav.

Desuden kan jeg oplyse at Panasonic Danmark gerne vil påtage sig garantien i Danmark, hvis man altså har fået udfyldt det vedlagte garantikort - Hvis kortet ikke er udfyldt kan man være ude for at de vil - og også at de ikke vil.

Håber det kan komme til gavn for nogen.

Mvh.
SwedChef
Af SilverLine
#33636
TYBO skrev:Harald nyborg har et til 249kr.
Mener at TVet SKAL hænge 8cm fra væggen for at det kan få varmen væk.
Går ud fra det er det her du mener : http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp ... 74&n=30100

Nogen der har erfaring i det ?? For det ser da ganske godt ud til den pris ?? Og er det monterings venligt ?
Af Henrik_H
#33710
Der er fint plads til stik med det beslag fra Multibrackets.

Jeg overvejede det faktisk selv, men endte med et HAMA beslag, der får TV'et til at sidde ca. 3 cm fra væggen. Og jeg har både Scart, HDMI, antenne og selvfølgelig strømstik bag uden problemer. På kassen er det oplyst til 2,5 cm. men det er snarere 3 cm i virkeligheden.

http://www.hama-danmark.dk/popup.htec?b ... /49519.JPG

Det kan købes hos Merlin for 600 kr.

Jeg har så malet "stængerne", der sætes på TV'et sort og beslaget, der skrues på væggen i væggens farve, og så ses det næsten ikke :)

Ja det med afstanden bekymrede også mig i starten. Men efter at have kørt med TV'et flere aftener på foden og fundet ud af det slet ikke bliver varm på bagsiden kastede jeg mig ud i det. Endvidere talte jeg lige med min forhandler om det, og han oplyste, at ca. 3-3,5 cm var OK. De havde faktisk et TV (26") hængende på det Multibracket du har overvejet.
Af Tordenfod
#42902
Jeg samler da lige op på denne !

Er der et forslag til et beslag der også kan dreje/vippe (altså begge dele) Og som ikke koster som vogels ellers lækre ophængsdimser ;-))