Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#41694
Hejsa alle sammen:)

Måske ikke den bedste dag at skrive da vejret er så lækkert:)

Men nu skriver jeg alligevel.
Efter en lang søgen efter en god skærm, blev det til den meget populære plasma skærm Pansonic 42PX80. Jeg vil starte med at takke alle jer herinde, som hjalp mig lidt på vej med at vælge det rigtige tv. Nå men til problemet. Jeg købte min Panasonic PX80 for godt og vel 2 uger siden nu. Jeg satte det hele op og kørte min ps3 igennem min Sony ht sf1200 surround receiver og fra den til mit tv. Det så ud til at virke fint , men da jeg satte den op på 1080p på min ps3, så blev farverne negative , rød blev udskiftet med blå osv. Jeg prøvede og gå ind i Gran Turismo og farverne var stadige negative. Så satte jeg den så ned på 1080i og det virkede helt fint. Men satte det hurtig op på 1080p igen og problemet var væk og farverne var normale. Men problemet kom igen da jeg genstartede min ps3. Jeg troede måske at det var en af mine hdmi kabler, som ikke kunne håndtere de 1080p. Men så erstattede jeg den med en kabel der understøtter fuld hd, men problemet forsvandt ikke. Det sjovt fordi, for selvom farverne ser mærkelige ud på menusystemet inde i ps3 så hver gang jeg ser en blueray film eller en dvd så forsvinder det også og billedet er igen perfekt.

Er der nogen ideér hvad det kan skyldes?

På forhånd tak :)

Vh Travis

PS. Jeg har haft min ps3 op på fuld hd på en anden skræm uden problemer
Senest rettet af Travis Lacy 27. jul 2008, 12:13, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#41696
Hvis jeg skulle give TVet skylden, så ville jeg umiddelbart sige at det var 1080p24 håndteringen den var gal med, men da du både kan se DVD og BluRay, så burde det ikke være dét der var problemet (det er kun BluRay der er 1080p24).

Kan du se om din PS3 sender forskellige signaler afhængigt af hvad du laver på den? Dine spil vil jo typisk ikke blive sendt i 1080p24, men derimod i 720p idet opløsning oftest er lavere i spillene - af samme grund skulle det ikke kunne være dine kabler, idet de nok alle er certificeret til 720p.

Jeg synes det lugter mest af en defekt i din PS3 eller en bug i softwaren. Måske en googling giver dig et par frænder i nøden?
Af Travis Lacy
#41698
Okay tak for tippet tror lige jeg googler det. Men det er bare mærkeligt hvis jeg har haft min ps3 oppe på fuld hd på en anden skærm, som jeg lige rettere på mit indlæg:P . Så burde da ikke være det? kan det eventuelt være min sony receiver? det kan vel også bare testes hurtigt hvis man tog et hdmi kabel og førte direkte til tv'et i stedet igennem receiveren og videre til tv'et

just thinking out loud:D :o