Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#41324
Jeg er ved at gå til nu med alle de forskellige informationer, der ligger rundt omkring på nettet ang. køb af fladskærm, men så faldt jeg over Jeres site! :)

Umiddelbart har Samsungs model præcis de samme ting at tilbyde bort set fra intelligent brightness control, og prisforskellen på de to taget i betragtning, så er det sku nok noget, jeg kan leve uden. :)
Endvidere har jeg set, at der fx i pioneers model 5080xa er analog tv tuner i modsætning til Samsungs model her, hvilket også er underligt i mine øjne, når der er så stor en prisforskel imellem de to konkurrrenter?

Generelt er jeg nået frem til, at jeg får langt mere fladskærm for pengene hos Samsung - er det korrekt antaget?

Slutteligt.... hvad er Jeres erfaringer og råd mht parallelimport? Kan og vil man ikke kunne få repareret sit tv herhjemme ved DK-producenterne?

Håber på gode svar :)

Mvh
Michael Kristensen
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#41325
Billedkvaliteten på Pioneers tv er langt højere end på Samsungs tv. Du har set dug blind på specikationerne. Du vil sikkert blive glad for Q97, men du får altså noget for merprisen op til G8 serien.
Af Not Entered
#41348
FØRST.... tak for dit hurtige svar!

Du skriver Q97? Det er PS50Q96HDX, jeg refererer til i min overskrift. :)

Ja, lidt, men er den billedkvalitet 13000kr mere værd? Det tror jeg næppe... Jeg kan jf. www.hifipriser.dk få et dansk Samsung Q96 til 10.024kr, og så er det med rep. ved danske producenter. (regner da stærkt med, at det er dét, det danske flag bagefter produktet står får?)

Pioneers modeller fåes umiddelbart ik til under 23.000kr derinde, hvis det skal være med mulighed for rep. hos danske producenter?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#41350
Q97 og Q96 er den samme skærm men med lidt forskelligt design.

Ja, jeg mener at Pioneers model er 13.000 kr. mere værd, men hvis du kun kan finde den til 23.000 kr. så fås LX5090 til ca. samme pris. Husk dog på at Pioneers modeller sælges uden vægbeslag/fod og uden højttaler i 50" versionen, så du skal give ca. 4000 kr. mere for at få disse ting med. Jeg mener dog stadig at TVet er merprisen værd.

Om noget er prisen værd for dig er så noget helt andet. Hvis dit budget ikke tillader at du bruger så mange penge på et TV fordi du så ikke kan betale afdraget på bilen, så er det nok en dum idé at købe Pioneer. Personligt vælger jeg at skrabe pengene ind til et LX5090H eller den næste tynde version fra Pioneer og så køber jeg når mener at tiden er inde.

Samsungs modeller er med dansk garanti og rep. hvis de har endelsen XEE - ellers ikke.
Af Not Entered
#41357
Igen... tak for det hurtige svar! :)

Jeg tror ik på, at jeg som almindelig forbruger kan se forskel på det. Intelligent Brightness Control er en smart funktion, som jeg fx selv har på min Mac Book Pro her. Det er smart, men ganske unødvendigt, da man selv ved brug af få taster kan justere brightness level.

Jeg sidder endvidere kun 2,5m væk fra væggen, hvor skærmen skal placeres. Er det for meget med 50"? Skal jeg ned i 42" for bedste billede? Jeg vil bare så gerne ha et 50"... :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#41358
Til et dårligt antennesignal vil det være lidt tæt på, men så snart du afspiller DVD eller HD materiale, så er det bestemt ikke for tæt på.
Af Not Entered
#41361
Cool... Jeg tror sku, jeg tar Samsung istedet for Pioneer... det er for dyrt for mig, og jeg nægter at tro, at "jeg" som almindelig forbruger vil finde billedkvaliteten 13.000kr mere værd. :)

Men størrelsen og opløsningen vil jeg sagtens kunne bruge, selv om jeg sidder 2,5m væk?

Jeg må vente med Pioneer, indtil de falder noget mere i pris!

Du sk ha mange tak for hjælpen! Det har været klasse! :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#41362
Ja, opløsningen er ikke nogen hindring, så snart du afspiller HD. Ved SD er det ikke skærmen opløsning der sætter begrænsningen, idet SD materiale jo kun er 720x576 punkter - det vil ikke blive bedre af at du har fuld HD.

På 2.5 m kan du alligevel ikke se forskel på alm. HD og fuld HD. Se mere her:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1184685511
Af Not Entered
#41520
Jeg vil lige igen takker for hjælpen, og ville egentlig bare lige fortælle, at jeg valgte Pioneer 508xd over Samsung. Jeg fik mig en lille snak med 2tal i Frederikshavn, hvorefter jeg også så Pioneers 508xd. Sælgeren gav mig et tilbud, jeg ikke kunne afslå, og tog mit gamle LG Flatron Plasma i bytte, som er lidt over 4år gammelt.

Nu går jeg blot og venter på, at min nye fladskærm kommer ind af døren. :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#41522
Perfekt. Jeg er helt sikker på at du bliver glad for TVet - det er et fremragende stykke hardware.
Af Edeling
#41523
Kære Yakken,

Tak for fremragende kommentarer. Jeg har en lille rettelse:

Du skriver:

"Samsungs modeller er med dansk garanti og rep. hvis de har endelsen XEE - ellers ikke."

Dette er ikke længere helt korrekt, idet Samsung i deres A-serie (den nyeste) har ændret det til "XXE". Det er ikke lykkedes mig at finde en forklaring på hvorfor.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#41524
Hmmm... de gør det ikke nemt at holde styr på modelserierne ;)
Tak for info.