Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

enig i at kigge på en større størrelse, med ips panel, feks et LG UR81 i 86" til 8888 og så prioritere lyden med de aktive højtalere jeg linkede til tidligere, det vil efter min mening, være en ok løsning til dit budget .
alternativt gå ned i 75 ", hvis du ikke kan få de sidste penge bevilliget.. De fleste ældre mennesker på et plejehjem, har nedsat hørelse, så jeg mener lyd er vigtigere end billede kvalitet.
Vær dog opmærksom på at der MÅSKE KAN komme "uhormogen belysning på denne størrelse skærme med tiden ? "

viewtopic.php?f=2&t=54666

Ikke for at male fanden på væggen men forekommer det potientielt oftere på store skærmestørrelser ?

Er det noget man skal være opmærksom på eller kan man forebygge noget ifm køb ?
Jeg ved faktisk ikke helt om 86" ikke bliver for stort til rummet, synes måske allerede med 75" at vi er ret højt oppe i størrelse.

Er det korrekt at 86" er denne
https://www.power.dk/tv-og-lyd/tv/lg-86 ... p-2063611/

Og i 75" (Dog ikke 120 hz)
https://www.power.dk/tv-og-lyd/tv/lg-75 ... ?q=lg%2075

75" passer selvfølgelig en anelse bedre til budgettet og jaaaa, de højtalere er lidt i den høje ende synes jeg.

Skal også have fundet et beslag gerne et der kan tages ud fra væggen hvis det skal bruges i forbindelse med noget undervisning.
PeterD skrev: 27. jun 2024, 06:24 Vær dog opmærksom på at der MÅSKE KAN komme "uhormogen belysning på denne størrelse skærme med tiden ? "

viewtopic.php?f=2&t=54666

Ikke for at male fanden på væggen men forekommer det potientielt oftere på store skærmestørrelser ?

Er det noget man skal være opmærksom på eller kan man forebygge noget ifm køb ?
Det er noget man som almindelig forbruger skal være opmærksom på, men det er til et plejehjem - mao. fuldkommen lige gyldigt.

For personalet KAN dårlig billedkvalitet endda være en fordel! Peter Malberg i stort 4K format er hård kost :D
Er de LG skærme gode/ Det bedre til prisen frem for TCL ?

Tænker at du skal være rimelig sikker, pga skærmstørrelsen..

Ønsker bare det bedste siden du spørger herinde ellers kan man blot købe i blinde i stedet.
nej de Bliver generelt frarådet pga ips panel, men til et plejehjem hvor folk sidder i kørestol og flere samlet, kan alle ikke sidde midtfor, så her giver det mening med ips panel
Rasmusjc skrev: 27. jun 2024, 08:51 Jeg ved faktisk ikke helt om 86" ikke bliver for stort til rummet, synes måske allerede med 75" at vi er ret højt oppe i størrelse.
Tror ikke du har nævnt en ca. afstand til skærmen, det kunne være fint at høre. Men er også 99,9% sikker på at 99,9% af brugerne kommer fra noget, der er mindre end 75" :).
Netop størrelsen er en af de ting jeg er i tvivl om, og nej ingen af beboerne har 75 tommer vi er nok oftest nede i 42" hvis ikke mindre.

Har vedhæftet et billede og hvor billedet er taget hen til væggen er der Ca. 6,5m.

Et 75" vil være Ca. 10 cm større diagonalt end det maleri der hænger. Tænker dog placeringen skal være over skænken eller hvor det nuværende hænger (i siden af billedet).

Hvis vi bruger det nuværende tv og vi har møde og Word dokument oppe med 100% i skalering så har personalet svært ved at se hvad der står så skal der zoomes.

Men om 75, og især 86 ikke bliver for stort og om et 65 var passende 🤷‍♂️

Det skal ses som en relativ stor investering og derfor spørger jeg jo jer til råds 👌
Vedhæftede filer
20240628_094720.jpg
20240628_094720.jpg (5.79 MiB) Vist 1818 gange