Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kimklarup
#358739
Hej
Er det kun mig der syntes at det er lidt slow med test af nye tv eller er der slet ingen at teste?? 2 test i år?

kim nielsen
Af Beckham
#358744
Det vel først lige nu her de nye skærme for alvor bliver rullet ud? Sony kommer f.eks. først med deres nye til juni\juli.
Af PeterD
#358748
TCL, verdens 2. største tv producent samt leverandør af tv paneler til Samsung QLED/LCD skærme, burde deres 2024 lineup på gaden i maj og juni måned..i USA, men måske er det rykket tilbage ?

For år tilbage syntes jeg alle producenternes skærme kom i marts/april måned ?

Butikkerne vil vel også gerne af med de modeller de har på lager, for hvad sker der med de skærme der ikke bliver solgt når årets nye skal på lager...? Ryger tilbage til importøren..som ?

Så vi får årets nye skærme et halvt år inde i året..?
Af George1
#358804
Kunne flatpanels ikke overveje at lave om på minus point pga. manglende opdatering, synes ikke det er særligt relevant længere, mange har ekstern boks og virker skævt at en skærm der faktisk er et bedre TV, nogle gange vil ende med lavere samlet karektere når flatpanels tester. Mener det er forkert og ikke iorden at blande det ind i testen, hvad bliver det næste minus point for manglende burn in garenti.
Af Beckham
#358868
Hvordan det lige gøres bedst ved jeg ikke, men synes bestemt stadigvæk at det er meget relevant det her omkring opdateringer. Langt de fleste har jo ikke nogen streaming boks.
Af kimklarup
#358873
lige et spørgsmål til de tal i nits som måles i test. Mange ved at +-3db betyder er fordobling/halvering af lydtrykket. Hvordan er det med nits, der kastes mange tal rundt. Er der en rettesnor for hvad en forøgelse på feks. 250, 500, 1000 betyder for lysstyrken/oplevelsen, Er en forøgelse fra 1500 til 2000(30% mere) det samme som at man også oplever det som 30% stærkere.
Af kennethb
#358879
Go ide.
De fleste af os er blevet kloge nok til at ha' en Apple Tv boks, det er top kvalitet og super stabilt.
FP kunne jo lave en "rundspørge" om hvor mange af brugerne her har en Apple TV boks... ;-)
Af George1
#358884
Beckham skrev: 23. maj 2024, 21:51 Hvordan det lige gøres bedst ved jeg ikke, men synes bestemt stadigvæk at det er meget relevant det her omkring opdateringer. Langt de fleste har jo ikke nogen streaming boks.
Tror nu der er flere der har en ekstern boks, men anyway hvor mange har fornøjelsen af de såkaldte opdateringer hm boks eller ej, synes ikke det gør noget godt for en objektiv flatpanels test.
Af jkn789
#358885
personligt kigger jeg først og fremmest på billede kvaliteten som jo er en separat score, dernæst må Hver enkelt jo selv vurdere hvad der ellers er vigtige feature for vedkommende.
jeg har også Apple tv boks og er fuldstændig ligeglad med hvilket såkaldte smart tv platform tv har. Ingen af de indbyggede smart tv systemer kan slå Apple tv i nem daglig brug og opdateringer.
Af KBW
#358886
Rasmus Larsen skrev: 21. maj 2024, 09:53 Der kommer masser af anmeldelser i den kommende tid. Vi har bl.a. LG C4 inde. Vi bekræfter snart flere modeller. Flere producenter er i år lidt senere ude end normalt.
Ser virkeligt frem til test af LG 4G
Af Beckham
#358888
kennethb skrev: 24. maj 2024, 07:57 Go ide.
De fleste af os er blevet kloge nok til at ha' en Apple Tv boks, det er top kvalitet og super stabilt.
FP kunne jo lave en "rundspørge" om hvor mange af brugerne her har en Apple TV boks... ;-)
De fleste af os herinde måske. Men ikke generelt set. Kigger jeg i min omgangskreds er det ganske få som har en streaming boks. Og det gælder både blandt yngre og ældre.
Af PeterD
#358949
Spændende bliver det hvilket TCL skærm I udvælger til jeres tests i år.

C855 lyder ganske fin men kun FRA 65".....?

"Et andet højdepunkt er C855. Den afløser sidste års populære C845 / C849, som Flatpanels tildelte vores Top-anbefaling Award."

Hmm..

Eller er det "C655" som bliver
Årets "Value for Money" skærm ?

Det bliver spændende hvis nogle testfolk vil tage den under kærlig behandling ...?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#358953
George1 skrev: 21. maj 2024, 18:32 Kunne flatpanels ikke overveje at lave om på minus point pga. manglende opdatering, synes ikke det er særligt relevant længere, mange har ekstern boks og virker skævt at en skærm der faktisk er et bedre TV, nogle gange vil ende med lavere samlet karektere når flatpanels tester. Mener det er forkert og ikke iorden at blande det ind i testen, hvad bliver det næste minus point for manglende burn in garenti.
Torben og jeg har snakket om det og vi har overvejet, om det skal laves om. Hvad der sker, kan jeg endnu ikke sige.

Min opfattelse er, at mange her på siden har bokse, men kigger man i statistikker, så streamer langt de fleste forbrugere fra apps indbygget i Smart TV.

George1 skrev:
Beckham skrev: 23. maj 2024, 21:51 Hvordan det lige gøres bedst ved jeg ikke, men synes bestemt stadigvæk at det er meget relevant det her omkring opdateringer. Langt de fleste har jo ikke nogen streaming boks.
Tror nu der er flere der har en ekstern boks, men anyway hvor mange har fornøjelsen af de såkaldte opdateringer hm boks eller ej, synes ikke det gør noget godt for en objektiv flatpanels test.

Opdateringerne sikrer, at apps i Smart TV bliver ved med at fungere, idet der kræves opdatering af app-standarder, DRM, codecs mv. At apps bliver ustabile eller ophører med at fungere efter få år er et meget udbredt problem. Mange vil nok pege fingrene af streamingudbyderne, fordi de opfatter det som om, at de har opgivet at udvikle apps, men skylden skal ofte placeres hos TV-producenten, som ikke har holdt TV-platformen ajour.

Vi har en tidslinjerne over nogle af de sager, der vedrører Danmark: https://www.flatpanels.dk/fokusartikel. ... 1474020238