Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hvilket af fjernsynene er det bedste valg, på trods af pris?

Af Femerling
#23328
Synes jeg har holdt øge med markedet i et stykke tid nu, og har ikke set så mange 32'' så billigt før, men hvad skal man vælge? Der må være et af disse der skiller sig ud:

Panasonic - 32" - TX-32LE60F --> 3999,- happii.dk
Panasonic 32" LCD-TV TX-32LX60 --> 3999,- geco.dk
Sony 32" LCD TV - KDL32U2000 --> 4799,- elgiganten

Vh Femerling
Brugeravatar
Af Erroneus
#23343
Jeg nåede at få et TX-32LX60 hos gecko inden de blev udsolgt, så det er mit valg :)

Så vidt jeg kunne læse mig til, så er det et tak bedre end TX-32LE60F og har enda 2 HDMI porte.

Sony KDL32U2000 er noget bras, deres U serie er ikke specielt god.
Af Femerling
#23344
Hvad så med Sony's S serie er den også noget lort?

Sony - 32" - KDL-32S2510K --> 4499,- happii.dk

Vh Femerling
Brugeravatar
Af Erroneus
#23347
Kender den ikke, mit andet valg i den prisklasse ville nok være Toshiba 32C3000p, men det er så udsolgt over alt pt.
Af Zyde
#23362
Har selv lige bestilt Sony - 32" - KDL-32S2510K på happii.dk

Jeg lavede en del research og denne test gjorde udslaget:

Home Cinema Choice

Eneste forskel mellem 2510 og 2530 er farven (ifølge sony.dk):
2510=blå
2520=sølv
2530=sort

Farven er jo en personlig smagssag - jeg er godt tilfreds med en blå.

Det er klart at det ikke er en perfekt skærm til den pris men de skærme den bliver sammenlignet med er væsentligt dyrere. Den eneste den prismæssigt kan sammenlignes med herhjemme er Toshibaen som den slår. Panasonic'en koster 9000kr og er som jeg kan se det væsentligt bedre end de andre Panasonic modeller der er nævnt i denne tråd. Selvfølgelig er der bare tale om en anmelders mening men lige nu er jeg godt tilfreds med mit køb. 4500kr for en god Sony :)

Jeg vender tilbage når jeg har set om den lever op til mine forventninger.
Af Letten
#23371
Femerling skrev:Hvad så med Sony's S serie er den også noget lort?

Sony - 32" - KDL-32S2510K --> 4499,- happii.dk

Vh Femerling
Har selv en KLD-26S2510K som køkken-tv, fungerer udemærket også med danske undertekster på dvb-t.

Men vil ikke anbefale det som primært tv, dertil lider det for meget af alle de kendte LCD-problemer, betragtningvinkel, sortniveau, farvenuancer, responstid (ms), generel billedkvalitet ved alm. antenne signal.

Fint nok til børnenes tegnefilm, og nyheder. Men film og sport er den for ringe til efter min mening.

/Letten
Brugeravatar
Af Erroneus
#23379
Letten skrev: Har selv en KLD-26S2510K som køkken-tv, fungerer udemærket også med danske undertekster på dvb-t.

Men vil ikke anbefale det som primært tv, dertil lider det for meget af alle de kendte LCD-problemer, betragtningvinkel, sortniveau, farvenuancer, responstid (ms), generel billedkvalitet ved alm. antenne signal.

Fint nok til børnenes tegnefilm, og nyheder. Men film og sport er den for ringe til efter min mening.

/Letten
Det er også hvad jeg har hørt, men altid noget den kan DVB-T og danske undertekster, K modellen skulle nemlig være parralelimport :)