Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af NintendoB
#23210
Jeg har for noget tid siden købt mig et Sharp 42" LC42XD1E Tv ude i elgiganten.

Nu er problemet så at jeg lige har fundet en Pixelfejl på skærmen der er godt nok kun tale om en Pixelfejl som så sidder midt på skærmen og som kun ses når skærmen er helt sort der er tale om en grøn pixel.

Mit spørgsmål er så :

Er der nogen her ind der ved hvordan Sharp,s policy eller hvad det nu hedder er hvad angår Pixelfejl på ders tv modeller ?.

Det er måske vigtig lige at sig at mit Tv ikke er mere end 2 måneder gammel.

Eller skal jeg bar aksepter den lille Pixelfejl som jeg har ?.

Alle god råd er velkommen.

Mvh
NintendoB
Af xenon
#23211
her er nogen spredte oplysninger jeg har samlet fra nettet om hvordan man kan fjerne "stuck pixels" - håber du kan bruge det til noget:

Just to be clear this will only fix stuck pixels. It will NOT fix dead pixels (as they are exactly what they're called, dead) or Hot pixels. Dead pixels are usually black, Hot pixels are usually white or red. At any rate, a much better way to fix them is to take a wet q-tip and just gently rub the pixel for about 10 seconds, then press on it lightly for 10 to 20 seconds.


..


the wet q-tip did it for me, i massaged it for 10-20 sec then applied pressure on it for another 10 sec, turned the monitor and back on, at that point the pixel was flickering, so i just touched it with my finger and it went away...thx for the tip...q-tip that is...haha i just had to say it


-------------


Take a point of anything that will not cut in your screen (smooth, plastic, etc)

Press the object against the dead pixel, do not push too hard as to damage the screen (duh)

Turn off and then on your monitor. Viola. Your problem should be solved.

It's caused because each pixel has an element that becomes charged when the monitor turns on. When the path between pixels becomes bl

-----------------------

Cons: Came with one stuck pixel. It was bright blue, between the left top corner and center of the screen. I was able to massage it out with the "power off, press, power on, release" method. No more stuck pixel.
Af xenon
#23212
vær opmærksom på at der bliver refereret til "stuck pixels" som dead pixels i det de siger - men de taler altså om "stuck pixels"

hvis de der tips ikke fungerer så prøv det her http://www.killdeadpixel.com/

det lille vindue skal vistnok stå over the " stuck pixel" i ca. 10 timer....
Af NintendoB
#23213
Tak for det god råd xenon

Jeg tror nu jeg vil prøve med den der Killdeadpixel.com og så se om ik det skul kun klar problemet

Jeg er ikke så meget for den anden ide hvor man skal q-tip som jeg går ud fra betyder at slå på den døde pixel

Men er der nogen der har haft held med at væk en død pixel til live med den der Killdeadpixel.com eller hvordan ser det ud ??

Mvh
NintendoB
Senest rettet af NintendoB 1. sep 2007, 21:58, rettet i alt 1 gang.
Af TYBO
#23214
har også en pixelfejl på min toshiba..en lysende grøn en....men er det ikke skide lige meget....ser den jo kun hvis man står tæt på skærmen og det er helt sort.
Af NintendoB
#23216
Jo det kan du som sådan godt ha lidt ret i det er og måske bliver jeg også nød til at live med den lille pixelfejl jeg har men vis jeg kan få den væk ved at kører den der Killdeadpixel.com hen over min døde pixelfejl i en times tid så er det jo også vær at ta med

Det er trods alt et tv til Små 20000 Kr jeg har her og til den pris behøver man ikke find sig i pixelfejl men det er nok bar mig der har det sådan ;)

Mvh
NintendoB
Af xenon
#23217
q-tip betyder vatpind - du skal bare gnide den lige så stille med let pres imod the "stuck pixel"... hvis det ikke fungerer kan du også prøve at gnide imod de nærtliggende pixels på række med den pixel du vil ha tilbage - altså gnide i en slags kryds - jeg har læst at man faktisk kan påvirke the stuck pixel ved også at gnide på pixels på samme linie...

håber det lykkes - vil da gerne lige høre om det gør - bare post i den her tråd...
Af NintendoB
#23220
Nå okay jeg var ikke klar over at q-tip var lige med vatpind men skidt nu med det ;)

Jeg har nu prøvet med vatpind og med det lille program eller hvad det nu er Killdeadpixel.com og det har ikke påvirket min pixelfejl som stadig lyser grøn.

Jeg tror bar jeg må lærer at elske min lille pixelfejl for den er sku kommet for at blive :D

Men ellers skal du ha mange tak for din hjælp xenon det var da et forsøg vær :)

Mvh
NintendoB
Af Krydolph
#23221
har du prøvet at spørge hvor du købte det, eller sharp?

Det værste der kan ske er vel de ikke vil gøre noget - alternativt kan du måske være heldig de vil :)

nu har du jo ihvertfald prøvet om du ku gøre noget, og det ku du ikke, vil de ikke gøre noget, ja så forsvinder sådan en pixel hurtig i billedet (havde en på min gamle bærbar), så hvorfor ik kontakte dem og spørge :)