Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af 06chso
#158425
Hej (jeg retter muligvis ikke min forespørgsel i det rette delforum, men here goes..)

Jeg er på udkig efter et højtalersystem, der skal bruges dels til afspilning af musik fra min computer og dels som højtalere til mit fjernsyn.

Efter at have kigge rundt i diverse butikker er jeg faldet over Sony BDV-F500. Herpå gik jeg hjem og søgte på internettet, hvor jeg kan se at det er en ældre model. Efterfølgeren ser ud til at være BDV-L600, som også ser spændende ud (og kan fås til næsten samme pris). Begge har blue-ray funktionalitet.

Nogen der har erfaring med et af disse systemer? Særligt angående lydkvalitet..

Jeg vil også være rigtigt taknemmelig overfor forslag om andre systemer, der kan anbefales, det er primært lydkvaliteten der er afgørende, men jeg vil også meget gerne have blue-ray funktionaliteten. Systemet skal umiddelbart helst være med kun to højtalere.

På forhånd tak for hjælpen
Af orm08
#158430
Uden at kende de 2 systemer du nævner, vil jeg nok vælge noget andet end Sony hvis du er går meget op i lyd, som mange andre herinde, ellers check www.recorder.dk :D

Jeg har selv valgt Sony BDV-E380, og det fuldt ud til mine forventninger ang lyd, detudover har jeg et Sony 46E721 og alt kan betjenes med en fjernbetjening og spiller perfekt sammen. Hvis du ser Blueray film vi jeg klart anbefale et sytem med Subwofer, den oplevelse må du ikke snyde dig selv for :D

BDV-E380 har godt nok 5 højtalere, men du kan sagtens vælge ikke at sætte baghøjtlere op - og det koster ikke alverden! 3500 i fona, jeg fik det for 2700 på Bilka.dk for 3 måneder siden.

Men dette er ikke et finesmecker anlæg lydmæssigt, men til gengæld er designet også mere tidssvarende end det det de kloge anbefaler, det ligner noget fra 70'erne O-O