Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af bjarkekr
#156805
Hejsa,

Jeg har lige købt en bdp-s185 afspiller men har et problem i måske kan hjælpe med.

Jeg kan ikke tænde den eller få nogen anden kontakt til den før jeg tager hdmi kablet ud af den. Når den så er tændt, kan jeg sætte kablet i igen. Men slukker jeg for den, skal jeg tage det ud igen før den vil tænde.. Sådan er det HVER gang, ikke bare engang imellem. hdmi kablet går direkte til tv'et.

Nogen der ved hvorfor?
Af Peter Schrøder
#156840
bjarkekr skrev:Jeg har lige købt en bdp-s185 afspiller men har et problem i måske kan hjælpe med.
Jeg kan ikke tænde den eller få nogen anden kontakt til den før jeg tager hdmi kablet ud af den. Når den så er tændt, kan jeg sætte kablet i igen. Men slukker jeg for den, skal jeg tage det ud igen før den vil tænde.. Sådan er det HVER gang, ikke bare engang imellem. hdmi kablet går direkte til tv'et.
Uden at ville lokke dig til yderligere investeringer, kunne jeg forestille mig at dit HDMI kabler er af en ældre type som ikke understøtter HDMI 1,3.
Prøv at slå CEC, Bravia Sync, HDMI control eller hvad Sony kalder det i dag, fra i sony'ens opsætning.
Af bjarkekr
#156866
Det vil jeg prøve imorgen.. Mine kabler er umiddelbart ikke specielt gamle, men hvis jeg køber et nyt skal jeg altså spørge efter et der understøtter hdmi 1.3?
Af Peter Schrøder
#156908
bjarkekr skrev:Det vil jeg prøve imorgen.. Mine kabler er umiddelbart ikke specielt gamle, men hvis jeg køber et nyt skal jeg altså spørge efter et der understøtter hdmi 1.3?
Vent lige lidt...
Jeg har i mellemtiden konstateret at bdp-s185 ikke understøtter CEC.
Så det er næppe årsag til problemet.
Kan du tænde afspilleren, hvis du hiver HDMI stikket ud af tv'et i stedet?
Det er måske et defekt kabel.
(Selvom HDMI pr. definition er hot-plugable, er det ikke anbefalelsesværdigt at hive stikkene ind og ud, mens der er signal gennem kablet. Det kan beskadige indgangene)
Af bjarkekr
#156923
Hej igen,

Kablet som sådan er ikke defekt, jeg bruger det dagligt mellem min sat receiver og tv'et. (fik ikke et kabel med bluray afspilleren, så det blev brugt midlertidigt.) Jeg har ikke prøvet at trække det ud af tv'et. Det prøver jeg når jeg kommer hjem.

Regner med at kæbe et nyt hdmi kabel idag, da jeg jo alligevel mangler et. Er det en god idé at sørge for at det er hdmi 1.3 kompatibelt alligevel? Regner med at købe det i fona, er det ok? Eller alt for dyrt?
Af Andras
#156924
Av-cables. Og køb bare 1.4. De er bagud kompatible. 50,- i av-cables og 300-400,- i fona
Af Andras
#156925
Av-cables. Og køb bare 1.4. De er bagud kompatible. 50,- i av-cables og 300-400,- i fona
Af bjarkekr
#156950
Super.. Det er bestilt.. vender tilbage om det virker når jeg får det. :)
Af bjarkekr
#157104
Så fik jeg mit nye kabel.. Det hjalp umiddelbart ikke, men det hjalp at slå noget "genkendelse af hdmi enheder eller noget" fra på både tv og afspiller.
Af Peter Schrøder
#157227
bjarkekr skrev:Så fik jeg mit nye kabel.. Det hjalp umiddelbart ikke, men det hjalp at slå noget "genkendelse af hdmi enheder eller noget" fra på både tv og afspiller.
Fint at det virker. Knap så fint at Sony skriver at CEC ikke understøttes, når funktionen, du har slået fra, netop er noget der minder om CEC.