Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af georgewchubby
#156735
Jeg er den glade ejer af et UE46D5005 tv, og jeg har indtil videre afspillet mine bluray film fra min pc via hdmi. Det er desværre begyndt at blive lidt besværligt, så jeg har tænkt mig at købe en bluray afspiller. Det er her jeg skal bruge lidt hjælp.

Er der nogen god grund til ikke bare at købe en billig afspiller til 500 kr?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#156737
Der kan være visse features som du ikke får med de billige modeller, men til alm. Blu-Ray afspilning, så vil billedet være ligeså godt som på de dyrere modeller.
Af J.H.
#156751
georgewchubby skrev: Er der nogen god grund til ikke bare at købe en billig afspiller til 500 kr?
Musik delen kan være ganske elendig, så hvis du bruger den som multimaskine skal du være opmærksom på det.
Hastigheden den loader med er en anden faktor...det kan tage irriterende lang tid for nogle af de billige at starte op, skifte i menuerne mv.
Af mortenkn
#156759
Mit mediecenter laver en flot opskalering af DVD'er, det er det ikke alle de billige BluRay afspillere der kan (har bla. erfaring med en LG BD550). Har dog fundet en Philips BDP3200 der har en opskalering der er på højde med mit mediecenter.
Af dkscan
#156771
mortenkn skrev:Mit mediecenter laver en flot opskalering af DVD'er, det er det ikke alle de billige BluRay afspillere der kan (har bla. erfaring med en LG BD550). Har dog fundet en Philips BDP3200 der har en opskalering der er på højde med mit mediecenter.
Hvad skal man overhovedet med opskalering i afspilleren? Ordentlige tv-apparater klarer vel den opgave selv.
Af mortenkn
#156778
Det er rigtigt. Så skal afspilleren bare have mulighed for at spytte det samme billedformat ud til fjernsynet, som DVD'en er optaget i
Af Kratz
#156799
dkscan skrev:
mortenkn skrev:Mit mediecenter laver en flot opskalering af DVD'er, det er det ikke alle de billige BluRay afspillere der kan (har bla. erfaring med en LG BD550). Har dog fundet en Philips BDP3200 der har en opskalering der er på højde med mit mediecenter.
Hvad skal man overhovedet med opskalering i afspilleren? Ordentlige tv-apparater klarer vel den opgave selv.
Rigtigt, men ofte gør afspilleren det bedre (de dyrere af dem i hvert fald).