Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#153350
Hej!

Jeg er indehaver af: Pansasonic PX80 tv, Panasonic DMR-EH 49 DVD-optager og en Zaptorboks fra Stofa.

Desværre kan en Zaptorboks jo ikke optage, så det vil jeg gerne bruge min DVD-optager til. Jeg er lidt grøn, så bær over med mig, men som det står lige nu, har jeg mit antennekabel sat i Zaptorboksen, som så er forbundet med HDMI til fjernsynet, så jeg ser fjernsyn på min HDMI1-kanal. I min HDMI3-indgang har jeg så forbundet mit tv med DVD-optageren. Endelig har jeg forbundet DVD-optageren til Zaptorboksen med et scart-kabel, da der kun er 1 HDMI indgang i begge.

Som det står nu, kan jeg ikke rigtigt se hvordan jeg skal kunne optage, da min DVD-optager jo i mit hoved kun kan optage fra HDMI3-kanalen, hvor der naturligvis bare er sne. Som sagt har jeg dog forbundet Zaptorboksen og DVD-optageren med et scartkabel. Er det nok til at jeg kan optage på den, og i så fald, hvordan får jeg den så til det - eller kan den kun optage det jeg ser på tv'et?

Nogle vil måske foreslå at jeg skal købe en ny boks så jeg kan optage i bedre kvalitet end Scart-kablet tillader, men det er ikke så vigtigt, hvis jeg kan optage med mine nuværende remedier. Det er mest bare programmer, og ikke så meget film jeg skal optage, så lige nu er kvaliteten ikke så afgørende, bare jeg kan optage.

Men hvad siger folk, kan det lade sig gøre, og i så fald hvordan?
Af Slojder
#163572
Har du fundet en løsning?

Jeg står nemlig lidt i samme problem hvor jeg gerne vil optage mit Telia TV gennem en ekstern harddisk - eller mere direkte: optage hvad jeg ser gennem min HDMI port.

Har Panasonic VT20...
Af steen6400
#163580
Du kan ikke optage fra HDMI, men med scart virker det fint. Du kan kun optage det som boksen viser.
Af steen6400
#163581
Du kan ikke optage fra HDMI, men med scart virker det fint. Du kan kun optage det som boksen viser.

Edit: Jeg ved ikke lige hvorfor den kom 2 gange :(