Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Jock
#97804
Jeg hørte i dag ved min tv-forhandler, at Samsung er på vej med harddisc og dvd og med MPEG4 tuner indbygget. Apparatet skal med på en messe, forhandleren starter op i maj eller juni. Det er en Expert-forretning, så det samme gælder måske over hele landet. Det må I selv finde ud af lokalt. Om Sony også kommer med en lignende, ved jeg ikke, men hvis én producent starter op, så kommer de andre helt sikkert efter.

Problemet er, og det kunne de ikke svare på, om det vil være muligt at overføre optagelserne fra harddisc til dvd-skiver. Der tales stadig om rettigheder etc., når det gælder MPEG4.

Men ét skulle være sikkert. MPEG4 tuneren i harddisc er på vej.

Så langt så godt.
Af Simonlynge
#97829
Jeg har ligeledes været på produktmesse.
Samsung kommer som, umiddelbart de eneste, med en HDD-optager med Mpeg4, T/C - 250 gb.
Der kommer både en med DVD og en med Blu-ray. Det ville ikke være muligt at brænde dem ud på skiver.
Vejl pris på blu-ray typen ville være 3999,-
Af Simonlynge
#97830
Jeg har ligeledes været på produktmesse.
Samsung kommer som, umiddelbart de eneste, med en HDD-optager med Mpeg4, T/C - 250 gb.
Der kommer både en med DVD og en med Blu-ray. Det ville ikke være muligt at brænde dem ud på skiver.
Vejl pris på blu-ray typen ville være 3999,-
Af Jock
#98603
Simonlynge skrev:Jeg har ligeledes været på produktmesse.
Samsung kommer som, umiddelbart de eneste, med en HDD-optager med Mpeg4, T/C - 250 gb.
Der kommer både en med DVD og en med Blu-ray. Det ville ikke være muligt at brænde dem ud på skiver.
Vejl pris på blu-ray typen ville være 3999,-
Jeg har faktisk netop bestilt en Samsung harddisc/dvd m. MPEG4, og jeg fik den meget klare besked fra forhandleren, at man godt kunne overspille fra harddisc til dvd undtagen HD-optagelser. Hvis det ikke kan lade sig gøre, vil jeg aldrig købe sådan en maskine, så jeg spurgte en ekstra gang, og forhandleren sagde, at Samsung havde sagt god for overspilningerne. Altså du kan kopiere fra harddisc til dvd.

Hvad Blue-Ray angår, det spurgte jeg ikke om, måske ligger problemet med overspilning alene hos Blue-Ray-maskinerne.

4000 kr. for 250 Gb, og 5000 kr. for 500 Gb. med DVD.

Ved ikke hvad Blue-Ray-maskinerne koster.
Af dkscan
#98644
Jock skrev: Jeg har faktisk netop bestilt en Samsung harddisc/dvd m. MPEG4, og jeg fik den meget klare besked fra forhandleren, at man godt kunne overspille fra harddisc til dvd undtagen HD-optagelser.
Hvad hedder den model, du har bestilt?

På recordere.dk er der en tråd omkring de nye modeller:
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=80118

Denne nævner dog ikke noget om modeller med DVD-brænder. Det fremgår rimelig klart, at der ikke er mulighed for at få optagelser ud af boksene.
Af Jock
#98717
dkscan skrev:
Jock skrev: Jeg har faktisk netop bestilt en Samsung harddisc/dvd m. MPEG4, og jeg fik den meget klare besked fra forhandleren, at man godt kunne overspille fra harddisc til dvd undtagen HD-optagelser.
Hvad hedder den model, du har bestilt?

På recordere.dk er der en tråd omkring de nye modeller:
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=80118

Denne nævner dog ikke noget om modeller med DVD-brænder. Det fremgår rimelig klart, at der ikke er mulighed for at få optagelser ud af boksene.
Det vil jeg undersøge nærmere. Tak for oplysningen
Af Jock
#99532
dkscan skrev:
Jock skrev: Jeg har faktisk netop bestilt en Samsung harddisc/dvd m. MPEG4, og jeg fik den meget klare besked fra forhandleren, at man godt kunne overspille fra harddisc til dvd undtagen HD-optagelser.
Hvad hedder den model, du har bestilt?

På recordere.dk er der en tråd omkring de nye modeller:
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=80118

Denne nævner dog ikke noget om modeller med DVD-brænder. Det fremgår rimelig klart, at der ikke er mulighed for at få optagelser ud af boksene.
Tak for dit indlæg. Jeg har d.d. oplevet en tv-forhandler næsten krybe langs panelet og sige bebe, efter han fandt ud af, at der ikke kunne brændes dvd'ere på den nye Samsung harddisc m. MPEG4. Jeg har afbestilt den. Nu må jeg igen ud på markedet og søge efter løsningen med harddisc/dvd-brænder incl. MPEG4. Det bliver sgu' svært.

M.V.H. Jock
Af Højmose
#102500
Er der en der lige kan opdatere mig..

jeg har en 160 gb. version af sony's RDR-HXD895..

Hvad skal jeg gøre med den??

jeg er en klaphat hvad angår det her teknik.. :S
Af dkscan
#163182
npad1990 skrev: Jeg vil anbefale dig at tjekke siden http://www.harddisk-optager.dk ud - de forklarer lige hvad løsningen er :)
Med al respekt, så er det da en noget tyndbenet guide. Den var sikkert mere aktuel for 2 år siden da indlægget, du svarer på, blev skrevet.