Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af samadsen
#162695
Hej jeg er ny på Blue Ray fronten, og har anskaffet en Panasonic DMP-BD85, hvor jeg har set at den kører med firmversion 1.3 jeg har været på Panasonics hjemmeside hvorfra jeg har downloaded den seneste version 1.7 og åbnet den og bændt den på en CDrom, altså klar til opdatering, men jeg er lidt i tvivl om fremgangsmåden, er der nogen der kan hjælpe

VH. Samadsen
Brugeravatar
Af MigSelv
#162702
Senest rettet af MigSelv 25. mar 2012, 01:31, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af MigSelv
#162703
[Step-1]
Turn your Panasonic Blu-ray Disc™ Player on.



[Step-2]
Press [OPEN/CLOSE] on the Panasonic Blu-ray Disc™ Player to open the disc tray. Load the firmware update disc and press [OPEN/CLOSE] on the Panasonic Blu-ray Disc™ Player to close the disc tray.
DO NOT press any other buttons during the firmware update.
The Panasonic Blu-ray Disc™ Player automatically start installing the firmware from the firmware update disc.


[Step-3]
The time to complete the firmware update will vary, however the time should not exceed 20 minutes. Please be patient during the firmware upgrade!

NOTE: During the update process, various messages will show on the front panel display of the Panasonic Blu-ray Disc™ Player.



[Step-4]
When the firmware update is completed, "FInISH" is displayed on the front panel display of the Panasonic Blu-ray Disc™ Player and the disc tray opens automatically.
Please take out the firmware update disc and turn off power with the power button on the main unit. The firmware update installation procedure is now completed.


[CAUTION]
•During the firmware update procedure, do not turn the unit off, disconnect it from AC power (outlet) and press any buttons except as instructed.
Failing to do so may result in an unresponsive unit that will require repair.

Den korte version på dansk :
Tænd afspiller.
Åbn disc skuffen / open/close på afspiller.
Læg disc i skuffen.
Luk disc skuffen / open/close på afspiller.
Update starter automatisk / Ingen knapper må betjenes ( og det menes meget alvorligt, der kan ske uoprettelig skade i maskinens software ).
Når update er færdig fremkommer "finish" på display, skuffen kører ud.
Discen skal fjernes.
Strømmen afbrydes på afspillerens hovedkontakt / ikke afspillerens standby knap.
Tilslut strøm igen.
Af samadsen
#162711
Ok tak for svar, jeg klapper lige hesten, den kører fint så der er vel ingen grundt til at opatere lige nu, jeg har kopieret din danske guide til senere brug, måske det er mindre risikofrit at tilkoble den trådløse modtager og lade den selv klare opdateringen.

CDen er lavet i Nero på XP så den skulle være ok, har set andre der har haft problemer med Vista.
VH
samadsen
Af steen6400
#162731
Firmware opdateringer til BR afspiller skyldes oftest at der kommer ændringer til krypteringen på filmene, så du "risikere" ikke at kunne afspille nogle af dem.
Af samadsen
#162741
steen6400 skrev:Firmware opdateringer til BR afspiller skyldes oftest at der kommer ændringer til krypteringen på filmene, så du "risikere" ikke at kunne afspille nogle af dem.
Ok, tak for oplysning, så bliver det gjort når problemet kommer, der har været en del strømafbrydelser i området p.g.a. af ombygning, og som jeg forstår det kan en sådan under opdatering resultere i en død afspiller for altid
VH.
samadsen
Af samadsen
#163132
Nu er den opgraderet, fra firmware 1.3 til 1.7, det gik smertefrit via den brændte CD rom.
Hvor tit skal man påregne der kommer opdateringer, eller vil det være en god ide at installere den trådeløse modtager.

VH. Madsen