Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#141475
Jeg kan ikke finde digitale kanaler.

VI har mellempakken via følgende udbyder http://ant-net.dk/

Når jeg beder harddisken om at finde kanalerne finder den 32 kanaler, men det er stort set kun dr1 dr2 og tv2 som jeg har adgang til de resterende kanaler er kanaler jeg ikke har betalt for og derfor ikke har adgang til, samt nogle tyske og norske kanaler.

Den finder ikke bl.a tv3 eller dr.HD.

Hvad skal jeg gøre???

Nogle som ved hvad jeg gør galt, har snakket med Samsung, de nævnte at man evt. kunne 0-stille maskinen, men de vidste ikke lige hvordan man gjorde evt. nogen som ved hvordan man gør dette?

på forhånd tak.
Af steffenj
#141507
Kan se at din udbyder benytter yousee. Ved ikke om du har fundet de netværks indstillinger og indsat dem på din harddisk optager ved kanal søgningen?

Ellers kan du finde disse her.
http://yousee.dk/Hjaelp_og_Support/Tv/ ... ks-id.aspx
Af per korshøj
#141533
Hvilket id bruger du? 650 eller 651 (bor selv i skjern :) )

har du husket at indstille quam og frekvens ?

Og en sidste ting. signalkvalitet. Er dit signal til din samsung ok? det "lugter" lidt af at der er problemer på nogle af frekvenserne.

Skrive evt hvilke kanaler du mangler, så kan jeg lige kontrollere om de ligger på samme frekvens.

Per
Af Paladin
#141542
Hej tak for jeres svar, så snart regnen melder sig i eftermiddag vil jeg kigge på det.

Men mht. signalet til min harddiskoptager, så får den signal samme sted fra som tv'et og den kan sagtens finde alle kanaler, så der burde ikke være noget problem der, men man ved jo aldrig.

Igen tak.
Af Bronto
#143081
Det er netværks id'et du mangler. Havde selv nøjagtigt samme problem med storebroderen til din maskine BD-D8900N. Fatter ikke hvorfor den slags er nødvendige. "Slamsung" (er snart træt af deres mangler og fejl) har ellers en auto indstilling, men den virker ikke. Se iøvrigt min anmeldelse af maskinen her:
http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... hp?t=22001
Af bahlke
#151987
Jeg har også en Samsung BDDB8500N/Ex hd optager og kan kun se 3 kanaler efter jeg har bedt den om at søge. Bruger kable og Yousee,. Jeg kan se i skriver om en netværks-id og har en for sæby hvor jeg bor 0801, hvordan indtaster mand den i HDD 'en
Af jng
#152016
bahlke skrev:Jeg har også en Samsung BDDB8500N/Ex hd optager og kan kun se 3 kanaler efter jeg har bedt den om at søge. Bruger kable og Yousee,. Jeg kan se i skriver om en netværks-id og har en for sæby hvor jeg bor 0801, hvordan indtaster mand den i HDD 'en
Er netværks-id'et ikke bare en "genvej" til de tre værdier, der alternativt skal indtastes manuelt? Sådan var det i hvert fald, da jeg for 13 måneder siden flyttede fra yousee til Stofa (øv).

Den håndfuld Samsung-enheder, jeg har hjulpet til med at indstille i Stofa-området, har altid fundet alle kanaler, når disse tre parametre (frekvens, symbolhastighed og QAM) er indtastet. Disse værdier er ens for hele Stofa.

Indtastning af netværks-id på BD-D-8900N er beskrevet i brugervejledningen på side 43, så det er sikkert samme sidetal i brugervejledningen til dit apparat.
Af Hoffer
#162017
Havde samme problem da jeg fik min bd-d8200n. Har selv stofa. Fandt ingen kanaler da jeg søgte på "Kabelnetværk". Da jeg så så søgte på SMATV-netværk fandt den kanalerne, dog ikke alle. Det tog mig lidt tid inden jeg fandt ud af at jeg skulle søge på Kabel og Kabelnetværk samt indstille, Netværks-id, frekvens, modulation (QAM), og symbolfrekvens. Da dette var gjordt var alle kanaler der. Fandt oplysninger på udbyders hjemmeside.
Har dog et andet problem med guiden. Da jeg søgte på SMATV havde jeg billederne øverste ventre hjørne på alle kanaler ved brug af guiden. Detvharvjeg ikke nu efter at have søgt på Kabelnetværk med udbyders indstillinger.
Endvidere oplever jeg flere og flere "blackout", når jeg ser tv, dvd/bluray eller film fra ekstern hd tilsluttet i USB port.
Stofa har været ude og kontrollere mig signal. Det skulle være tip top.
Nogle med samme problem