Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Ny i fladskærm
#159297
Lige et par spørgsmål til eksperterne ;-).

Det er ikke for at starte et "religionsspørgsmål", så lad være med at blive fornærmet ud fra det standpunkt du nu måtte have ;-), men jeg har efterhånden hørt et par gange at man skal betragte Blu-ray-systemet som værende på vej ud, til fordel for mere moderne medier.
Det er fordi vi overvejer at investere i en sådan afspiller/optager, og da jeg aldrig hælder til de billigste modeller, har jeg ikke lyst til at smide en klat penge på noget der er forældet på forhånd – men hvad mener I?

HVIS det munder ud I vi vælger at købe en Blu-ray-afspiller/optager, vil der så være en fordel i at vælge en 3D-model, når nu ens TV ikke er 3D? Eller er 3D Blu-ray-afspillere kun beregnet til 3D-TV?

Og så lige en sidste ting: Er der ikke noget med at PS3 er Blu-ray?
Af rkc
#159298
Tror ikke blueray er på vej ud foreløbig,

og jo ps3 er også en blueray afspiller,som også kan vise 3d,
så her får du noget for pengene.

og 3d afspillere kan sagtens bruges på et ikke 3d tv,det gør ingen forskel.
Af Ny i fladskærm
#159301
rkc skrev:Tror ikke blueray er på vej ud foreløbig,

og jo ps3 er også en blueray afspiller,som også kan vise 3d,
så her får du noget for pengene.

og 3d afspillere kan sagtens bruges på et ikke 3d tv,det gør ingen forskel.
Hejsa.

Og tak for svaret.

Det lyder godt - så overvejer vi nemlig at købe en PS3, så vi får flere muligheder for pengene.

Mht. 3D, så mente jeg mere om man vil opnå en 3D-effekt på et ikke 3D-TV, ved at bruge en 3D-Blu-ray?
Af BimBam
#159302
Mht. 3D, så mente jeg mere om man vil opnå en 3D-effekt på et ikke 3D-TV, ved at bruge en 3D-Blu-ray?
Det gør du ikke. TV'et skal være med 3D, hvis du skal kunne se det.
Af Ny i fladskærm
#159304
BimBam skrev:
Mht. 3D, så mente jeg mere om man vil opnå en 3D-effekt på et ikke 3D-TV, ved at bruge en 3D-Blu-ray?
Det gør du ikke. TV'et skal være med 3D, hvis du skal kunne se det.
Ja præcis - det er jo også klart mest logisk, jeg har bare ikke det store indblik i den slags ting, og var derfor lige nødt til at spørge for at være helt sikker :-).

Tak.
Af Ny i fladskærm
#159306
Men så spørger jeg lige "dumt" igen: Hvorfor så vælge en 3D-Blu-ray, hvis man har et 3D-TV?? Så får man det jo i forvejen vist i 3D, eller....?
Af BimBam
#159307
Ny i fladskærm skrev:Men så spørger jeg lige "dumt" igen: Hvorfor så vælge en 3D-Blu-ray, hvis man har et 3D-TV?? Så får man det jo i forvejen vist i 3D, eller....?
Fordi du skal have en afspiller, som kan afspille 3D. Det kan en uden 3D ikke.

Både afspiller og TV skal have 3D.
Af lgowner
#159310
BimBam skrev:
Ny i fladskærm skrev:Men så spørger jeg lige "dumt" igen: Hvorfor så vælge en 3D-Blu-ray, hvis man har et 3D-TV?? Så får man det jo i forvejen vist i 3D, eller....?
Fordi du skal have en afspiller, som kan afspille 3D. Det kan en uden 3D ikke.

Både afspiller og TV skal have 3D.
lige får at illustrere at der ikke altid kun er 1 type 3D...
jeg har en ældre bluray i 3d , som altså benytter rød/grøne 3d briller, disse vil jo virke på ældre tv :) og det er skam også 3D.
men polariserede 3D briller skal ikke bruges.

så man kan altså købe 3d bluray, som ikke er til den nye type teknologi..
titlen her er: Polarekspressen
Af BimBam
#159313
lige får at illustrere at der ikke altid kun er 1 type 3D...
jeg har en ældre bluray i 3d , som altså benytter rød/grøne 3d briller, disse vil jo virke på ældre tv :) og det er skam også 3D.
men polariserede 3D briller skal ikke bruges.

så man kan altså købe 3d bluray, som ikke er til den nye type teknologi..
titlen her er: Polarekspressen
Ja, og du kan også godt konvertere et 2D signal fra en afspiller uden 3D om til et 3D signal på et 3D tv, men vi kan nok hurtigt blive enige om, at ingen af metoderne er optimale, hvis man gerne vil have lidt ud af det ;)