Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Samsung BD-D6500 eller Panasonic DMP-BDT310?

#156747
Hej!

Som sagt skal jeg til at vælge en bluray-afspiller til mit samsung d8005-tv. Efter at være blevet skuffet over hvor meget støj der er på samsungs bd-d8200, leverer jeg den tilbage og vil gerne have en ny...Jeg overvejer enten at tage den simplere Samsung BD-D6500 eller den roste Panasonic 310...
Hvad ville I anbefale? Kan se at der tidligere er blevet spurgt om det, men uden noget svar så vidt jeg kan se...

Mvh

Nikolaj
Af Kratz
#156802
Jeg ville uden tvivl gå efter Panasonic. I lavpris segmentet synes jeg de er toneangivende sammen med Sony.
Den nok væsentligste forskel jeg ville hæfte mig ved, er de dobbelte HDMI udgange, som du ikke får med Samsung.

Det er altså ret smart for 3D afspillere, hvis man ikke har (eller tænker sig at anskaffe) en receiver med 3D pass-through.
Brugeravatar
Af edinger
#156804
Jeg ville vælge Kratz' Oppo BDP-83SE 8)
Af Kratz
#156806
He he, det ville jeg så også. :D

Men det er jo også en helt anden prisklasse (og liga) vi taler om, og hvis ikke man samtidig tænker at benytte den som CD-afspiller er det måske lidt overkill...
Af J.H.
#156810
Den står også snart på Bluray her og selvom Oppo 95 står absolut øverst på ønskelisten må jeg nok nøjes med mindre !:(

Egentlig havde jeg set mig lun på netop en Pana 310 men så læste jeg tråden her: http://flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=22768

Er der nogen der kan be- eller afkræfte problemerne med undertekster?
Af Peter Schrøder
#157229
J.H. skrev:Den står også snart på Bluray her og selvom Oppo 95 står absolut øverst på ønskelisten må jeg nok nøjes med mindre !:(

Egentlig havde jeg set mig lun på netop en Pana 310 men så læste jeg tråden her: http://flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=22768

Er der nogen der kan be- eller afkræfte problemerne med undertekster?
Problemer er måske så meget sagt. De første bd skiver havde ikke en sprogmenu når filmen startede. De gik direkte til filmmenuen, hvor man så skulle ind og lede efter indstillingen med danske undertekster. De seneste bd film jeg har købt starter alle med et sprogvalg, så man får filmselskabets kopitrusler på dansk. Når man vælger dansk hér, er der også danske undertekster på.
Af J.H.
#157409
Fint du lige klarificerer :)

Så kommer den med i opløbet.
Af Peter Schrøder
#157424
Kratz skrev:Jeg ville uden tvivl gå efter Panasonic. I lavpris segmentet synes jeg de er toneangivende sammen med Sony.
Den nok væsentligste forskel jeg ville hæfte mig ved, er de dobbelte HDMI udgange, som du ikke får med Samsung.

Det er altså ret smart for 3D afspillere, hvis man ikke har (eller tænker sig at anskaffe) en receiver med 3D pass-through.
De dobbelte HDMI udgange var også årsagen til at jeg valgte 310'eren. Selvom min Onkyo har HDMI pass-through bliver billedet alligevel en anelse "blødere", når det går igennem receiveren.