Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#138577
Hej

Jeg har købt en Samsung BD-D8200N 3D Blu Ray afspiller og Harddisk optager, problemet er bare at jeg ikke kan finde mine analoge kanaler over fælles antenne på den.
Den har disse tunere DVB - T, DVB - T2 og en DVB - C CI+

Nogle der ved hvad det kan skyldes, eller kan den bare ikke bruges til digitale kanaler?

Mvh. Ole
Af thcleaner
#138596
det er fordi den ikke har en analog tuner
Af thcleaner
#138599
den kan KUN bruges til digitale kanaler
Af Bronto
#143224
Du mangler netværkd id'et. Hvis du får dit TV signal fra Yousee, så gå ind på deres hjemmeside og find dit specifikke netværks id. Derefter vil du se et par hundrede kanaler (I mit tilfælde er det 151, prøv evt det hvis du ikke kan finde det på yousee.dk). De kanaler du modtager, kommer digitalt via DVB-C tuneren, så det er korrekt at der ikke er analog tuner i.

Slamsungs "auto" indstilling virker ikke, for kanal id. Husk at vælge kabel TV, ikke antenne, når du skal indstille den
Af Mizzar
#147980
Jeg har brugt weekenden på min Samsund BD-D8900N og jeg kan stadig ikke få mine kanaler ind. TV3, 3+, TV2 Zulu, MTV, Disney osv. Der er ca. 13 kanaler den ikke kan finde. Jeg har sat div. ting ind:
Frekvens: 346 MHz (346000 kHz)
Netværks-ID: 0
Modulation: 64 QAM
Symbol rate: 6900 KS
Jeg har stofanet. Albertslund.
Den finder 128 kanaler, men jeg kan kun se de 105. Det er så lige de kanaler som jeg gerne vil se, jeg ikke kan se. Suk. Jeg har skiftet kabler, sat antenneforstærker på, kørt kanalsøgning på kryds og tværs så jeg er grøn i hovedet. Jeg kan med lidt god vilje se TV3 men den er meget pixileret. Jeg har intet problem med at få kanaler ind på mit SAMSUN LED TV eller min gamle LG harddisk optager. Så problemet ligger i den nye SAMSUNG digitale optager. Før jeg nu mister tålmodigheden og smider "møget" retur, er der så andre idéer end dem i har givet? Der er tuner i så den kan tage kanalerne.
Jeg kan jo godt se TV3, men bare meget pixileret. De andre kanaler står der dog Tjek antenneforbindelsen.
:)
Af Mizzar
#148112
Et Hama guldbelagt antennekabel 100 db .. Det løste mit problem lige med det samme.. Aldrig har mine kanaler været så klare og vupti, mine kanaler kom frem med det samme. Så nu er mit problem løst .. :)
Af dahldk
#156503
Jeg har yousee
via menu går du ind i indstillinger - vælger kanaler - automatisk søgning- kabel- indtaster betværks-ID =100
Af Mizzar
#156515
Tak for dit svar, men jeg har ikke You See, men Stofa ..
Og problemet var antenne kablet. Det skal være af en kanon god kvalitet. Altså guldbelagt og hele molevitten .. :)