Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kaspar
#52966
Sorry hvis jeg ikke er i det helt rigtige forum, men synes det virkede mere rigtigt end "Forhandlere".

Jeg fik i slutningen af november et specielt tilbud af Dansk Bredbånd om at jeg kunne prøve deres nye store pakke i 12 mdr. gratis, det eneste det var at jeg godt kunne regne med at der gik over en måned med at jeg fik en boks fra dem da de var forsinket.
Det synes jeg var et ret lækkert tilbud så jeg skyndte mig at sige ja!
Her i starten af januar havde jeg stadig ikke fået en mail eller noget info (eller boks) fra dem så jeg sendte dem en mail d. 6 jan. Den mail har jeg så fået svar på i dag hvor de siger at jeg åbenbart desværre ikke var blevet registreret dengang og at de ikke længere kører dette tilbud men at jeg kan få et nyt tilbud som giver et halvt år gratis og derefter en normal pris på 359 kr om måneden.

Det kan da ikke være rigtig at man bliver tilbudt et produkt og så alligevel ikke? er i tvivl om det overhovedet er lovligt? Er der nogen, der har nogle forslag til hvad man skal gøre i sådan en situation? Jeg har ikke svaret dem på deres nye tilbud endnu, men er ret indebrændt over at i teorien være blevet snydt for næsten 2.200 kr...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#52967
Nu har du jo ikke noget på skrift, så du står desværre ret skidt mht. dokumentation. Du har dog ret i, at den fine vej ud af dette havde været at tilbyde dig deres pakke alligevel til tilbudsprisen.
Af kaspar
#52969
Jeg skal i hvertfald også gøre mit for at få det sådan ;)

Det kunne være i skulle lave et forum hvor der kan diskuteres TV-udbydere; Hvilke har bedst service, hvilke er billigst etc.? Just a thought...
Af Turbo
#52970
...
Senest rettet af Turbo 11. feb 2009, 11:20, rettet i alt 1 gang.
Af kaspar
#53851
Nå! Nu har jeg skrevet til forbrugerombudsmanden og så må jeg se om de kan hjælpe.
Dansk Bredbånds service i denne sag har været under al kritik! !:(
Af Krang
#54139
Hej Kaspar - Jeg har en lignende historie!

Jeg fik også samme gode tilbud fra Dansk Bredbaand, en gang i midten af oktober. Jeg glemte dog alt om det efter et par uger, da jeg jo som udgangspunkt troede det var for godt til at være sandt (Gratis tv i et år, uden binding?!? - man fik jo muligheden for at opsige sit nuværende Kabel-tv, mod at have gratis IP-TV! :s ). Men, i starten af december, ca. 8 uger efter jeg havde sagt ja til tilbuddet, modtog jeg pludselig en kasse fra DB. Det eneste jeg fik med var et brev om at jeg ville modtage et kanal-kort inden for få dage, samt en bekræftigelse jeg skulle sende retur, hvori jeg skulle skrive under på at jeg ville betale 399,- om måneden de næste 6 mdr......

Dette var jeg selvfølgelig ikke tilfreds med, så jeg ringede til DB - som sædvanligt er ventetiden lige over 30 min (faktisk imponerende, at den konsekvent, ligegyldig hvilken dag man ringer og på hvilket tidspunkt, altid kan ligge på over 30 min - super kvalitetskrav de har til deres kundesupport). DB forklarede mig at der var tale om en misforståelse, for jeg skulle jo have fået en ordrebekræftelse tidligere som forklarede at det var gratis i et år, og den pakke jeg havde fået med prisoplysninger osv. blot var et standardbrev. Denne ordrebekræftelse DB snakkede om, havde jeg ikke fået, så DB lovede at eftersende det.

Efter ca. en uge, 17. december, uden at have modtaget hverken brev eller kanalkort, ringede jeg igen til DB. Efter 34 min i køen kom jeg igennem til en sød pige, som undrede sig over jeg ikke havde fået nogen af delene. Hun lovede at få sendt ordrebekræftelsen igen, for nu 3.gang, samt få sendt et nyt kanalkort som jo "måtte være blevet væk med posten".

Efter ca. 2 dage, modtog jeg ordrebekræftelsen, hvori det kunne læses at jeg pr. 1. december ville få gratis IP-TV i 12 mdr...

Så blev det jul, så blev det nytår, stadig intet programkort. D. 3.januar skrev jeg en mail til DB hvori jeg forklarede situationen, og at jeg nu havde det hele, inkl. boks og bekræftelse, men stadig intet programkort(!). Jeg rykkede for svar på min mail d. 8 januar, og d. 12 januar.

D. 15. januar blev jeg træt af at rykke på mails, og ventede igen 34min i telefonkøen for at komme igennem til DB kundesupport... Her var man meget undrende over at jeg endnu ikke havde modtaget kanalkortet, og man lovede at sende et nyt, som ville være fremme indenfor 5-10 dage.

I dag har vi d. 26, dvs. 11 dage siden sidste løfte fra DB, næsten 2 mdr siden jeg modtog boksen, knap 4 mdr siden jeg lavede aftalen, og jeg har STADIG ikke modtaget det lovede kanalkort, hvilket man skulle tro var det nemmeste af det hele... - til gengæld er de første 2 mdr. af tilbudet om gratis IP-TV i 12 mdr. allerede brugt.

Jeg har ikke tænkt mig at ringe mere, det virker jo simpelthen for useriøst til at være sandt.

Jeg undrer mig over at man rent faktisk tager sig tid til at ringe og love guld og grønne skove, men behandler resten af forløbet så ufattelig dårligt. Jeg kan regne ud at ideen er at få folk over på IP-TV i stedet for kabel, men det her kommer til at koste dem mindst en kunde i stedet.
Af mcmejsner
#54155
Hej Alle

Køre selv med DB via Dong lysleder, og må indrømme, at jeg også har lidt negative erfaringer med DB.

Startede med, at min kone og jeg flyttede til Lyngby, hvor vi havde købt et hus, hvori det ældre par der havde boet der havde fået installeret lysleder ind.. (rimelig friskt af et ældre par på over 80.. :o )

Nå, men ringer til db, og melder mig på deres store pakke, hvori jeg gerne skulle spare en masse penge på oprettelse og få tilbud på IP-TV boksen. :D

Så gik der et måneds tid, og så fik vi den første regning. Her viste det sig, at vi skulle betale div. former for oprettelse, og priserne med moms var registreret under kolonerne uden moms, så de lige fik lagt momsen oven i igen.

Så jeg ringede ind til dem, og ventede først 35 min for så at komme igennem til en kundekonsulent, som ikke kunne hjælpe mig, men skulle stille mig videre til deres regningservice. ;;) (hvilket der ikke er mulighed for i deres IVR, så man skal have fat i kundeservice først)

Ventede i 20 min. I regningservice kunne det godt se, at den var galt, og de kunne melde, at der havde været problemer med deres udskrivning af faktura til kunderne. Hun ville sørge for, at rette det til næste regning.

Der gik et mnd. og så modtog jeg den nye regning, som igen var forkert. Der var stadig en masse oprettelsesgebyre på, som ikke skulle være der, så jeg måtte igen til, at tage kontakt til deres regningservice via kundeservice. Først 40 min til kunderservice og 15 til deres regningservice. Jamen de rettede det til næste regning, og de kunne ikke lige se hvad der var gået galt.

Så fik jeg endelig regningen, og denne gang var den rigtig, så nu troede jeg selvfølgelig, at nu var den smøre overstået.
men men.. for over 1 år siden boede jeg i en andelslejlighed og havde også DB, og lige pludselig fik jeg en rykker for manglende betaling af regning derfra, hvilket overraskede mig meget, da jeg ikke havde boet der i over et år, og ikke skulle have noget udestående, så jeg ringede igen ind til DB og sad i kø i over 30 min, og kom igennem til kunderservice. Her ville de meget gerne stille mig videre til deres regningsservice, hvilket jeg sagde, at det skulle de ikke, da jeg ikke ville vente yderligere og ikke ville være offer for, at de ikke har lavet deres telefonsystem så man kunne trykke direkte ind til deres regningservice, og at det var for dårligt, at de forsøgte at udmatte deres kunder på den måde, og henviste til mine tidligere forhold.
Han ville så lige prøve at kigge på det, og han satte mig på hold, og der gik 10-15 og så kom han tilbage, og meddelte, at jeg bare skulle se bort fra den regning. Den sørgede de for at slette.
Igen tænkte jeg, at nu må det da være det, men i dec. modtog jeg en rykker på noget fast ip på mit gl. abn, som de havde valgt, at sende ved siden af den anden gl. rykker. Denne har jeg dog valgt at se bort fra, da jeg regner med, at når jeg har ringet med den første regning, så burde den også være klaret, men nu får vi at se.

Sumesumarum.. så er deres kundeservice flinke nok, men virker ikke som om, at de har helt styr på deres regninger og udsendelse af post.

Håber ikke, at jeg kommer til at skulle ringe ind til dem igen i den nære fremtid. :s
Af Kratz
#54172
Jeg er godt nok glad for der ikke er fiber der hvor jeg bor. Så er jeg helt fri for at overveje denne mulighed. Det virker temmelig belastende ;;)