Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Monty
#51368
Hej jeg overvejer sådan et CA modul til mit tv.
Formålet er selvfølgelig et bedre billede.
Jeg vil købe et CA modul samt Yousee kort til 199 kr 2 gange om året.
Kan i anbefale et Ca modul, evt link?
Det skal bruges til kabel-tv

TV'et har DVB-T tuner, jeg ved ikke om det har noget at sige.

På forhånd tak for svarene og godt nytår.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#51370
Da dit TV kun har DVB-T så kan du ikke få kabel-TV ind digitalt, da dette kræver en DVB-C tuner. Hvis du vil have digitalt kabel-TV, så skal du have en ekstern boks.

Et CA modul til dit TV er pt. uaktuelt idet der ikke er nogen kanaler, der kan fanges via DVB-T, som er kodede. Næste år åbner Boxer for betalingskanaler via DVB-T og til den tid vil det være nødvendigt med et CA-modul hvis du vil købe deres kanaler. Ellers ikke.
Af Monty
#51383
Ok tak for svaret, det du snakker om fra Boxer ved du om det så bliver digitalt med det CA modul sammen med deres kort???
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#51385
Når Boxer åbner for betalings-TV via DVB-T, så bliver det med deres eget dekoderkort, men CA-modulet behøver ikke være fra dem. Du skal dog være opmærksom på at alle Boxers kanaler er kodet med MPEG4 kompression og S86 kan kun dekode MPEG2 formatet.

Der er rygter om at Boxer vil tilbyde et CA-modul der kan omdanne MPEG4 signaler til MPEG2, hvorved dit TV vil kunne bruges, men sker dette ikke, så har du desværre ikke mulighed for at modtage andet end DR1, DR2 og TV2 via din indbyggede digitale tuner ligesom nu (og hertil kræves der ikke noget CA-modul eller dekoderkort). I år 2012 vil disse gratis kanaler også blive omdannet fra MPEG2 til MPEG4, hvorfor du vil være nødsaget til at købe eksternt udstyr for at se TV via en stue- eller tagantenne.

Du bør nok læse vores artikel om hvordan man får digitalt TV:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1229024676

Og her er der en gennemgang af Boxers rolle i det hele:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1207637872