Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af radiomand
#49895
Hej Pluto

DVB-T tuneren i CanalDigitals HD sat boks er kun en MPEG2 tuner, mens sat (DVB-S)tuneren er en MPEG4 . så du kan ikke se de frie kanaler fra MUX2 på en HD Sat boks fra CanalDigital, og fra 2012 kan du heller ikke se TV-2.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#49896
Det kommer vel an på om kanalerne findes i CD normale pakke også. Så vidt jeg kan se, så følger DR og TV2 da med i selv den mindste pakke...
Af Pluto
#49903
DVS. at hvis CD IKKE medtager de nye DR kanaler i deres pakke kan jeg ikke se disse via min DVB-T/stueantenne?!!!

Kan man ikke få en eller anden tingest der kan lave det om til DVB-T i MPEG4???

Pluto
Af Pluto
#49925
Til radiomand:

Den Sagem 103 HDTV box jeg har er med både MPEG2+4 - så umiddelbart bliver det vel egentligt ikke det store problem...!?

1) Hvis CD tilføjer de nye (antal?) DR kanaler i deres pakke er der intet
problem (men kan de få lov af Boxer?)

2) Hvis de IKKE gør det skal jeg selv tage dem via DVB-T og min stueantenne - men igen - den er MPEG2 - kan man få en "omformer" el lign til mit TVs DVB-T tuner så den kan køre MPEG4?????????

Pluto
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#49929
Nu ejer Boxer jo ikke DRs kanaler, så de får næppe eneret på dem. TV2 Zulu kan trods alt også modtages via de fleste udbydere.

MPEG4->MPEG2 CA moduler er annonceret, så planen er i hvert fald at lave sådanne indstikskort.