Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Arraay
#140283
Hej alle

Jeg går med tanken om at købe ny tv skærm!
Tankerne er faldet hen imod LG's Lw650w pga passiv 3D og ligeså Philips 7000 serie da den også bliver lanceret med passiv 3D.

Pros ved LG'en:
Tynd skærm
Elsker deres Magic Wand-thingy
Godt indhold til deres LG Netcast

Pros ved Philips'en:
Ambilight
God lyd.

Forslag?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#140933
Jeg tror ikke du finder mange, der har erfaringer med Philips 7000 serie, for den er endnu ikke landet på markedet.

Personligt ville jeg dog vælge LG'en baseret på LGs internet-funktioner.
Af kaja69
#142714
Er PFL7606 landet nu? Jeg syntes det er en interessant skærm fordi den modsat LGs har browser og ikke mindst fuld optagefunktionalitet.
Af MortenLG
#142742
Hej Alle

LG 47LW650W har både fuld browser og PVR (optage funktion)

MVH
Morten LG
Af kaja69
#142777
Det lyder jo godt. Kan bare ikke finde det til salg nogen steder? Er der også en 42" model med eksakt samme panel/funktioner?
Af JesperKeller
#142793
Philips skærmen 7706 er hvertfald landet hos Elgiganten.
Ved ikke rigtig hvad der sker med LW650w?

Morten kan du evt bekræfte/afkræfte om den snart kommer på det danske marked i 47"?
Af MortenLG
#142797
Hej Alle

47LW650W er på vej ud i retail kanalen, indtil videre kan den købes her.

http://justbuyit.dk/shop/lg-47lw650n-fhd-8574p.html

Ellers er LW550W tilgængelig til gode priser i øjeblikket med 12 par briller og en 3d film med i pakken hos flere retailere.

Husk LW650W er 200 HZ (850 Hz MCi) og LW550W 100 Hz (600 Hz MCI)


MVH
Morten
Af Vendel
#142806
MortenLG skrev:
Husk LW650W er 200 HZ (850 Hz MCi) og LW550W 100 Hz (600 Hz MCI)
Står også og skal have nyt, og har også kik på 55LW650w eller 55LW550W. Så spørgsmålet er om hvor stor forskel der er til alm. tv brug. Vil man kunne se en større forskel, når man ikke er tv ekspert, og kommer fra et ca 6 år gammel 42" LG plasma, på den tids top model?
Af lgowner
#143163
Vendel skrev:
MortenLG skrev:
Husk LW650W er 200 HZ (850 Hz MCi) og LW550W 100 Hz (600 Hz MCI)
Står også og skal have nyt, og har også kik på 55LW650w eller 55LW550W. Så spørgsmålet er om hvor stor forskel der er til alm. tv brug. Vil man kunne se en større forskel, når man ikke er tv ekspert, og kommer fra et ca 6 år gammel 42" LG plasma, på den tids top model?
nu har jeg "kun" 47LW5500 (550W) , og jeg er da helt tilfreds med min skærm.. jeg mener nordic modellen har DVBT2, hvor jeg så kun har DVBT men fungerer upåklageligt og har fået PVR delen aktiveret sammen med THX modes ved at se lidt på avforums , og det har da givet lidt ekstra.. 47" er nok for mig.. (men har da en 50" non-3d lg plasma også)
smart tv delen er rigtig smart, og deres ekstra "pegepind" som remote ala harry potter, virker også helt ok (har den så jeg kan optage)

jeg har ikke set philips, men 3d delen kan helt klart stå til måls med samsung, ved ikke om panasonic gør det så meget bedre, når vi taler 2 forskellige løsninger.. men når lg cinema 3d nu er 3d fullhd certificeret, så er det jo ikke mere der panasonic ejere kan komme og sige ondt om lg passiv 3d.

det skal måske siges at ekstra 3D briller kan fåes på amazon.co.uk fra 20kr og opad.. har selv planer om køb af 2 par ekstra polarized 3d som på andre forums er nævnt til at forbedre 3d cinema oplevelsen i forhold til de medfølgende plastic briller.
Af henriksen78
#143182
men når lg cinema 3d nu er 3d fullhd certificeret, så er det jo ikke mere der panasonic ejere kan komme og sige ondt om lg passiv 3d
Det kan godt være at nogle smarte hoveder giver cinema 3d et kvalitets stempel og siger det er fullHD.
Men det ændre altså ikke på det forhold at teknikken i princippet kun giver det halve billede linjer.
så det giver jeg ikke så meget for.

ses artikel:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1299261733
Af allando
#143184
henriksen78 skrev:
men når lg cinema 3d nu er 3d fullhd certificeret, så er det jo ikke mere der panasonic ejere kan komme og sige ondt om lg passiv 3d
Det kan godt være at nogle smarte hoveder giver cinema 3d et kvalitets stempel og siger det er fullHD.
Men det ændre altså ikke på det forhold at teknikken i princippet kun giver det halve billede linjer.
så det giver jeg ikke så meget for.

ses artikel:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1299261733
...hader folk der udtaler sig om noget de ikke selv har set... :s
Af henriksen78
#143191
ja så skal du vidst selv holde dig fra at udtale dig

Jeg ved godt at LG har ændret på styre software i deres TV.

http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?suba ... 1304584182

Men det ændre stadig ikke på at, det i princippet kun viser 540 linjer.
Så kan det godt være at disse 540 linjer vises 2 gange, så det enkelte øje opfatter 1080.

Jeg er ikke modstander af denne teknik, for den virker tilsyneladende helt fint. det skyldes nu en gang menneskets fysiologi.

Jeg overvejer endda selv et tv med denne teknologi.
Men jeg er bestemt ikke enig i at de nu må kalde det "fullHD".

Alle er enige om at fullHD er 1080 linier i et billede. så vil jeg mene det er at udvande certificeringen ved at give lov til at bøje definitionen på denne måde.
Senest rettet af henriksen78 22. jul 2011, 09:03, rettet i alt 1 gang.
Af BaSsE_-
#143193
Det jo sådan at de via en firmware opdatering har ændret linje forholdet, så det derfor er blevet fullhd...

Her et udklip for artiklen:

Striden om LGs TV har været centreret om, hvorvidt virksomhedens Cinema 3D-TV virkelig kunne kvalificere sig til at være Full HD, defineret som et horisontalt billede, der indeholder 1080 opløsnings-linjer. LG forklarer, at deres Film Patterned Retarder (FPR) teknologi, som bruges på Cinema 3D-fladskærme, skaber opfattelsen af 3D-dybde ved at levere to gange 540 opløsningslinjer: et til hvert øje. Disse kombineres med 3D-brillerne for at skabe et forenet Full HD (1080) billede. Afgørelsen fra VDE leverer således også den mest tydelige blåstempling af LGs FPR-teknologi hidtil.

LG har for nylig opdateret deres Tv-software til at understøtte forbedret 3D-billedkvalitet, hvilket formentlig også er grunden til at Full HD 3D-certificeringen kommer nu. Læs mere om den forbedrede 3D-metode i denne artikel.

FlatpanelsDK har allerede testet LG Cinema 3D LW650W tidligere på året, hvor vi fandt, at 3D-brillerne er mere behagelige for øjnene, at crosstalk (dobbeltbilleder) er næsten ikkeeksisterende samt at problemer såsom batterier, tab af synkronisering mellem Tv og briller, fald i lysstyrke ved 3D og flimmer alle er elimineret.