Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af RogerOver
Er der nogen brugere der har et forslag til en harddisk som kan gemmes bag skærmen på min nye 46"c8705?

Eller er der andre fikse løsninger derude...?
Af rolighed
RogerOver skrev:Er der nogen brugere der har et forslag til en harddisk som kan gemmes bag skærmen på min nye 46"c8705?

Eller er der andre fikse løsninger derude...?
Jeg har anskaffet mig nedenstående LaCie til mit PS50C7705. Virker perfekt og fås vist ikke mindre... og fladere. USB kablet der følger med er ikke meget mere end 10 cm og min hænger perfekt bag skærmen bare i kablet. Og så er den lavet i det lækreste sorte aluminium - føles virkelig som kvalitet.

Tjek den: http://www.shg.dk/Harddisk/LaCie-Rikiki ... 74743.html
Af Supergris
Har begge de to ovenstående...
Hvilken der er bedst er en smagssag.
Begge virker til at være i god kvalitet og siger ikke en lyd.
Samsung er i et blødt plastik-etui, som beskytter mod ridser, og kanterne er runde. Medfølgende kabel er også længere, hvilket jeg foretrækker, da den så kan komme ned at ligge plant, i stedet for at hænge i kablet...
Har lige fundet denne:
http://www.dustinhome.dk/pd_5010368190.aspx
samt denne:
http://www.dustinhome.dk/pd_5010393544.aspx

Alle de nævnte modeller er gode løsninger...
Af rolighed
Supergris skrev:Har begge de to ovenstående...
Hvilken der er bedst er en smagssag.
Lidt praktik er der nu stadig i det. Da mit ophæng er kun 1,3 cm tykt ville et drev der er 1,7 cm. "tykt" måske få problemer med at være bag skærmen. Og hvis den alligevel kunne være der, så ville det være liiiiige til øllet - og en harddisk skal trods alt også af med lidt varme.
Af Supergris
Og hvorfor er dine anbefalinger så bedre???
Når den bare skal bruges til hans PVR er der ikke nogle fordele ved USB 3.0 udover en dyrere anskaffelsespris, selv om den er beskeden!
Faktum er at alle vil gøre jobbet lige godt. Hvad manden vælger må være efter fysisk størrelse og lagerplads samt pris, måske udseende samt det faktum at Samsungs modeller er i et blødt beskyttelsesetui, som sikkert er ligegyldigt, da den jo nok ikke skal flyttes ret meget...
Af Mysen
tynd (max 15mm), støjsvag, billig må være det det går ud på. En 2,5" harddisk koster ca. mellem 1kr og 1,25kr pr. gb.

Dit forslag koster næsten 4 kr. pr Gb. Jeg kan godt forstå du ikke bryder dig om, at få underkendt dit bud, men som de fleste nok ser det, så er Trykkertor's bud bedre.

Selv ejer jeg en Seagate Freeagent Go med 500 gb til 1,20 pr. gb. Jeg kan godt acceptere, at det åbenbart ikke var den billigste, selv om de andre krav er tilfredsstillet.
Af RogerOver
Tak for alle svarene. Det er klart at harddisken skal være tynd, hvis den skal kunne gemmes bag skærmen, sådan som nogle skriver maks. 15 mm. Støjsvag vil også være en fordel og lav pris, men det alt afgørende er at den kan skjules bag skærmen.

Er der nogen der har prøvet at hænge det bag en samsung fladskærm med tilhørende vægbeslag? Eller er det bare for tosset af begynde på det?
Er der nogen, der ved hvor meget 500 gb rækker til? hvor meget HD materiale kan optages?
Af Supergris
Nu var mine første forslag jo netop 2,5 " men trådstarteren efterlyste nogle, der var tyndere, hvilket jeg så kom med ét forslag til samtidig med, at jeg gjorde opmærksom på, at man ikke så ikke får så meget plads for pengene ved mit efterfølgende forslag...
Af Mysen
RogerOver skrev:Tak for alle svarene. Det er klart at harddisken skal være tynd, hvis den skal kunne gemmes bag skærmen, sådan som nogle skriver maks. 15 mm. Støjsvag vil også være en fordel og lav pris, men det alt afgørende er at den kan skjules bag skærmen.

Er der nogen der har prøvet at hænge det bag en samsung fladskærm med tilhørende vægbeslag? Eller er det bare for tosset af begynde på det?
Er der nogen, der ved hvor meget 500 gb rækker til? hvor meget HD materiale kan optages?
Netop den 13mm tykke Freeagent Go jeg har købt, hænger bag skærmen med malertape. Selve tv'et er hængt op med Samsungs 15mm tykke originalbeslag. Det fungerer fint nok. Den er lydsvag, men ikke lydløs. Du hører den dog ikke ved almindelig brug, men kun hvis du muter og stikker hovedet derhen.
Jeg er sikker på Trykkertor's forslag er ligeså gode, for der er ca et par mm imellem skærm og harddisk hjemme hos mig, og 2,5" diske er som regel lydsvage.

En time med SD signal bruger ca. 2gb og en HD kanal ca det dobbelte. Men det er meget forskelligt, afhængigt af hvad det er du ser, og på hvilken kanal. Dvs. ca 250 film i SD og det halve i HD. Men man kan få 2,5" diske på op til 1000gb. Jeg har dog bare ikke lige kunne finde nogen, der er tynde nok, men det er nok bare fordi, jeg ikke har ledt længe nok.