Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Chomper
#104615
Jeg synes det føles som evighed at vente på Panasonics 65" 3D tv. Det er endnu mere træls at der ikke er nogen der kan sige hvornår det kommer i handlen. Er der flere af jer som også venter på 65"?
Brugeravatar
Af radiomand
#104622
Panasonic TX-P65VT20E kommer i handel start august.
Senest rettet af radiomand 16. jun 2010, 13:39, rettet i alt 1 gang.
Af Chomper
#104628
Tak for svaret.
Ved du om det er start, midt eller slut August det kommer? :-)
Af jingle
#104694
Jeg venter også på 65" men det er kun for at se hvad de nkomemr til at koste.

Fordi hvis det vitterligt er dobbel op af hvad en 50" koster, så er det helt galt når man tænker på du kan købe 2 stk. 50" til samme pris og få dobbel op af alt.

Jeg kan slet ikke fatte hvorfor 65" skal være så emget dyere end 50"

Jeg kunne forstå hvis den kostede eks. 30.000 i forhold til 20.000 for en 50". men så meget større er en 65" faktisk ikke men klart man får da en større skærm, men den er jo 100% identisk med 50" eren det er jo ikke sådan at den kan noget mere eller har flere features osv. det er bot en større skærm som ikke hverken er dobbelt så stor eller indehodler dobbelt så mange ting.

Jeg ærger mig gul og grøn over at den er så skide dyr, fordi jeg ville også helst have haft 65" men ikke når man direkte blvier taget i rø.... for at sige det mildt til den overpris som de vitterligt er, det er jo ikke dobbelt så dyrt at producere den.

Men så hellere købe 2 X 50" et i stuen og 1 i soveværelset :D
Af noxity
#104698
En 65" er 69% større end en 50" skærm.

Så du skal nok regne med en pris der ligger ca. 1,8 gange højere end 50". Det mindre antal 65" der bliver solgt, samt det faktum at de er MEGET mere besværlige at fragt rundt og håndtere generelt, giver en lidt højere pris.

Mit bud er altså en pris omkring de 36.000kr, med udgangspunkt i en vejl. pris på 20.000kr for 50".
Af Chomper
#104700
Prisen er jeg opmærksom på :-) Vi har i forvejen et 52" tv, så det skal være større denne her gang. Der siges også at 3D effekten skulle være bedre på et større tv.
Af Chomper
#104727
Jeg kunne egentlig også tænke mig at vide hvordan samsungs 3D plasma er i forhold til panasonics (Det udkommer nemlig før Panasonic). Det er underligt at der egentlig ikke er nogle grundige test af dette tv...
Af jingle
#104731
Man får måske areal messigt et større TV, men ikke rent tommer messigt, men klart et dobbelt så stort TV indeholder et 4 gange så stort areal ;)

Men hvor er sammenligningen så lige henne med deres nye Panasonic 152” 3D plasma-Tv som er kommet i handlen? til sindsyge 500.000 Amerikanske Dollars ??? :o

fragt omkostningerne er helt sikkert ikke det der får bæget til at flyde over :D

Tænk lige en gang til... 500.000 $ = 3 MILIONER Danske KR. ! ! ! :s

Det koster det HELT sikkert ikke at lave, men ok der skal jo også være noget til dem der vil betale hvad som helst bare for at kunne sige de har det største haha :o) og de skal da have lov at betale gildet for os andre så vi kan få de alm. TV til spot priser (B Yipiii :) hehe..
Af noxity
#104764
Tror rolig du kan regne med at de ikke tjener penge på deres 152".

Udviklingsomkostningerne er kæmpe store til sådan et TV. Og når der kun bliver solgt et mindre antal, så er der mindre til at dele denne omkostning. Derfor en pris på 3 mio.

Du kan jo ikke sammenligne med mainstream TV på 50-65", er er udviklingsomkostningen pr TV meget mindre, da der bliver solgt rigtig mange af disse i forhold til 152"
Af noxity
#104780
Et 152" TV er i øvigt 810% større end et 50", eller 1344% større end et 40" TV. Det er altså KÆMPE.
Af jingle
#104802
noxity skrev:Tror rolig du kan regne med at de ikke tjener penge på deres 152".

Udviklingsomkostningerne er kæmpe store til sådan et TV. Og når der kun bliver solgt et mindre antal, så er der mindre til at dele denne omkostning. Derfor en pris på 3 mio.

Du kan jo ikke sammenligne med mainstream TV på 50-65", er er udviklingsomkostningen pr TV meget mindre, da der bliver solgt rigtig mange af disse i forhold til 152"
Ja men nu er det jo ikke sådan at de skal "opfinde" noget på en skærm der blot er større ! den dybe talerken er opfundet i teknologi osv.
Ja der skal laves et nyt kabinet, men det er nok ike der bugettet vælter :p så at sige at omkostningerne til selve udviklingen skulle være skyhøje det kan jeg ikke rigtig se grundlaget for, der er selvfølgelig noget i det med en større skærm, men de grundliggende teknologier skal jo ikke opfindes på ny.

men klart sammenlignet med "mainstream" TV er det dyere.
Men jeg ved ikke om prisen på 3 milioner Kr. retførdig gøre dette :p der er immervæk plads til en god sjat udvikling.

Husk på at mange TV stationer bruger disse TV, eks. TV2 bruger sådan en stor skærm i studioet og rigtig mange andre TV stationer bruger sådanne skærme i deres studioer.

Så hvis det er prisen de allegiver, så ruller der godt nok nogle milioner ind på den konto og det er nok her man skal finde grunden til afspejlingen af prisen da de har en lidt anden penge pung en den alm. forbruger :o)

Jeg tror faktisk helelr ikke man vil se ret mege købe 65" eren hvilket måske nok er grunden til pris sættelsen.
Jeg ville selv gerne have haft den, men tja jeg synes den er for dyr for så lidt ekstra.
Af noxity
#104821
Du glemmer vidst at man ikke bare kan lave et panel vilkårligt stort. Der er en grund til at de bruger flere milliarder på nye generationer af fabrikker. Det er netop fordi der skal en helt ny generation fabrik til at lavere et større panel, som de så kan skære op i mindre paneler.

Du undervurderer virkeligt omkostningerne forbundet med et tv i denne størrelse.
Af jingle
#104822
Måske men jeg undervudere stadig ikke at et 65" trods alt er for dyrt i forhold til det ekstra man får, uagtet af hvad omkostninger der ligger bag skal sammenhængen ses i forhold til VT20E og her er prisforskællen for stor.
Af noxity
#104827
Den er da på ingen måde for stor. Skærmen er 69% større og hvis du bare ganger den vejledende pris på 50" med det ekstra skærmareal, så får du at den vejledende pris på 65" skal ligge omkring 34.000kr.

Så kan du være lige så utilfreds som du har lyst til over at du ikke får mere end du betaler for.