Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Dr.Butt
#102894
Hej, så har tyvene hentet vores samsung !:(
Konen rykker for et nyt...
Så et spørgsmål til en af Jer eksperter... Hvorfor skal jeg købe et C8705 fremfor et C7705??? Er det de ekstra penge værd, hvad er egenlig forskellen.
Af Shooter DK
#102915
umildbart skulle det kun være at c8705 har local dimming men dette skulle være ret ligegyldigt da samsung bruger edge led hvor de kun har meget få zoner (8-12 zoner) hvor imod lg l850N har op til 240 zoner
Af Suneee
#102919
Jeg har brugt et par timer i butikken på at sammenligne de to tv.
Jeg synes klart at jeg kan se mere lys på 7 end på 8. Det billede jeg så på 8 var helt suverænt.
Der er ikke mange zoner til local dimming, men de få virker og kunne ikke se nogle haloer, som flere zoner ofte giver.
Af mhca
#102925
Men er det kun på C8705 at den dynamiske kontrast / baggrundsbelysning ikke kan deaktiveres?
For det får I hvert fald kritik. Så hvis det ikke er et problem på C7705, kunne det måske tale for den model fremfor C8705.

Mine forældre har bestilt C8705 hjem, men vi venter stadig i spænding.
Valget faldt på dette TV pga. den flotte metalkant, der vil klæde gulvstanderen med børstet rustfrit stål godt.

Hvis man bedst kan lide udseendet på C7705, synes jeg, at man blot bør vælge den. Den "local dimming" der er på C8705 bør ikke sammenlignes med true backlight local dimming.