Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af jvvpc
#101701
Der er bestilt et Samsung UE55C8705 hjem til stuen men hvad skal man købe af 3D afspiller ? Har kigget på en Samsung BD-C6900 da jeg har noget med at det skal være sammen mærke.
Men nogle der har erfaringer med denne eller andre afspillere ?
Af Suneee
#101703
Flere nævner at de synes de oplever bedre 3d afspilning med Panasonics 3d afspiller. Mindre cross-talk osv.
Om det er teknisk korrekt, ved jeg desværre ikke nok om 3d til at kunne svare på.
Men folk har sendt deres 6900 tilbage.
Af Shooter DK
#101796
du kunne også købe en ps3 slim for ca. 2000 kr. 3D blu-ray afspiller og spillekonsol i en :)
Af Suneee
#101800
bemærk dog at ps3 kun har hdmi 1.3 og ikke 1.4 som en ny 3d blueray player vil have.
Ligeledes kan ps3 selvfølgelig først afspille film når den er opgraderet, hvilket sony siger de gør i slutningen af juni.
Af Bryann
#101801
Suneee skrev:bemærk dog at ps3 kun har hdmi 1.3 og ikke 1.4 som en ny 3d blueray player vil have.
Ligeledes kan ps3 selvfølgelig først afspille film når den er opgraderet, hvilket sony siger de gør i slutningen af juni.
Og med mængden af 3D film på markedet går det nok at vente en lille måneds tid :)
Af Kratz
#101808
Suneee skrev:Flere nævner at de synes de oplever bedre 3d afspilning med Panasonics 3d afspiller. Mindre cross-talk osv.
Om det er teknisk korrekt, ved jeg desværre ikke nok om 3d til at kunne svare på.
Men folk har sendt deres 6900 tilbage.
Jeg har ikke hørt at selve afspilleren skulle give mindre crosstalk end andre 3D afspillere. Dermed ikke sagt det ikke kan være rigtigt.
Hvad jeg derimod har læst er, at kombinationen af Panasonic's 3D Blu Ray afspiller og deres VT20 giver det bedste resultat, hovedsageligt på grund af mindre crosstalk. Men det tror jeg nu i højere grad skyldes TV'et end afspilleren.

Hvad der derimod taler til fordel for afspilleren, og som også er nævnt tidligere, er, at den har 2 HDMI udgange.
Herved undgår man at skulle opgradere sin receiver, da man kan sende lyden til receiveren via den traditionelle HDMI 1.3 udgang og billedet til TV'et via HDMI 1.4 udgangen.
Af jvvpc
#102048
Har også overvejet at bruge en PS3 men ved ikke helt.

Skal også snart ud og skifte receiver alligevel, den står og ryger ud ofte. Regnede dog med at bruge S/PDIF som jeg har brugt indtilvidere. Giver det ikke samme lys som HDMI ?
Af Kratz
#102071
Nej, det giver ikke samme lyd hvis du overfører via optisk. Herved mister du HD-lyden, som kun overføres over HDMI (eller efter intern dekodning over multible analoge udgange).
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#102075
I mine ører lyder det lidt mystisk at en afspiller skulle kunne give mere crosstalk. Crosstalk er et fænomen, der opstår på TV'et eller i brillerne hvis du ikke kan få billedet skiftet hurtigt nok, eller hvis brillerne er for langsomme til at åbne/lukke.
Af Kratz
#102088
Helt enig Yakken. Tror heller ikke afspilleren vil have nogen indflydelse på dette fænomen.
Af akanhjo
#102119
hvad så hvis man har reciever HDMI 1.4 og ps3 som 3D afspiller tile fter juni? hvordan hedder det så med HDMI kabler, fra reciever til tv og ps3 til reciever og ps3 til fjernsyn??

og btw er der en der kortfattet kan forklare forskellen på HDMI 1.4 og 1.4a?
Af Kratz
#102121
Du kan stadig ikke føre HDMI både til TV og receiver fra din PS3 da den kun har en HDMI udgang.
Har du imidlertid en receiver med HDMI 1.4 porte er det underordnet, for så kan du køre 3D passthrough til dit TV og derved nøjes med at forbinde din PS3 til din receiver.
Af akanhjo
#102123
Kratz skrev:Du kan stadig ikke føre HDMI både til TV og receiver fra din PS3 da den kun har en HDMI udgang.
Har du imidlertid en receiver med HDMI 1.4 porte er det underordnet, for så kan du køre 3D passthrough til dit TV og derved nøjes med at forbinde din PS3 til din receiver.
Smart. Men jeg havde indblikket af at man skulle have et HDMI 1.4 kabel for at føre 3D billedet til fjernsynet? dermed må det være nok hvis man føre et alm HDMI fra PS3 til reciever og HDMI 1.4 stik fra reciever til fjernsynet?
Af Kratz
#102124
Ja, den del fik jeg ikke svaret på, og det er der en grund til, for jeg er ved at være noget forvirret på den front...
Tror Yakken eller nogle af de andre bedre vil kunne svare på denne del, men nu gør jeg et forsøg alligevel.

Som jeg har forstået, så overholder mange af de nuværende HDMI 1.3 kabler faktisk specifikationerne for HDMI 1.4, i hvert fald når det gælder data transfer i den nødvendige bitrate.
Derfor vil du sandsynligvis kunne overføre et 3D signal med dine nuværende kabler.

Der hvor kæden så i nogle tilfælde hopper af er andre nye funktioner i 1.4 specifikationen som f.eks. audio return.

Der kørte en længere tråd hos WhatHifi hvor dette blev diskuteret (sitet desværre nede i øjeblikket...) hvor et Chord kabel blev hevet frem som eksempel. Data overførsel af 3D signal gik fint med eksisterende 1.3 kabler, mens audio return ikke kunne lade sig gøre.