Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Suneee
#102131
Så vidt jeg kan læse mig frem til, så er det ikke noget problem. HDMI 1.3 har ikke audio return eller ethernet som er forskellen til 1.4.
Men ps3 har ingen problemer med 3d. Det nævner sony ihvertfald.

Jeg skal dog ikke gøre mig klog på hvad Audio Return er...
Af hensu
#102364
Jeg fik mit UE55C8705 torsdag aften som jeg købte genem komplett.dk

Der er ikke så meget at sige om det led-tv, det er bare så fedt.

nå men nu over til din afspillere, overvej denne som også står til salg hos komlett. jeg skal selv ha en og bestiller den imorgen mandag.

Se med her: http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=592159#ProductTabs ;;)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#102385
Suneee skrev:Jeg skal dog ikke gøre mig klog på hvad Audio Return er...
Det er muligheden for at sende lyd ind i afspilleren frem for blot fra afspilleren. Det har især betydning når vi snakker forstærkere, hvor man jo hidtil har været nødt til at trække lyden fra TV'et separat over i anlægget. Med audio return kan du nu bruge samme HDMI-kabel, som du sender billedet fra receiveren til TV med. Det kræver dog at både receiver og TV har HDMI 1.4, hvilket et 3D TV naturligvis har.
Af Suneee
#102391
Jeg takker for forklaring Yakken.
Skal lige høre.
Jeg bor i Tjekkiet og fatter ikke deres sprog, så har ikke tv pakke eller noget.
Og vil det ikke være den eneste sted?
Og dog. Hvad med USB harddisken? Samme princip?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#102393
Er det et spørgsmål i relation til HDMI 1.4? En USB harddisk sidder vel ikke til dit TV via HDMI?
Af jvvpc
#102406
hensu skrev:Jeg fik mit UE55C8705 torsdag aften som jeg købte genem komplett.dk

Der er ikke så meget at sige om det led-tv, det er bare så fedt.

nå men nu over til din afspillere, overvej denne som også står til salg hos komlett. jeg skal selv ha en og bestiller den imorgen mandag.

Se med her: http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=592159#ProductTabs ;;)
Ser rigtig spændende ude. Du må lige smide en lille anmeldelse op når du får det. Følger der briller med ?

Det med at der er 2 HDMI indgange, betyder det så jeg kan tilslutte feks et mediecenter og køre lyden over højtalerne men den sender billedet videre til TV'et ?
Af Suneee
#102437
yakken skrev:Er det et spørgsmål i relation til HDMI 1.4? En USB harddisk sidder vel ikke til dit TV via HDMI?
Nevermind :)
Tænkte mig ikke om :)
Af Kratz
#102539
jvvpc skrev: Det med at der er 2 HDMI indgange, betyder det så jeg kan tilslutte feks et mediecenter og køre lyden over højtalerne men den sender billedet videre til TV'et ?
Det er ikke to HDMI indgange, men to HDMI udgange.
Formålet er, at du kan tilslutte den ene direkte til dit (3D) TV og den anden til din receiver for lyden. På denne måde slipper du for at købe ny receiver.
Af jvvpc
#102573
kratz det er det ikke ifølge samsung.com

http://www.samsung.com/us/consumer/tv-v ... l&tab=spec

Det er endelig ogs lige meget da jeg har besluttet at skfite min nuværende forstærker ud med en DENON AVR-1911 :)

Men for at komme tilbage til den oprindelige tråd, der må da være nogle der har været ude at købe afspiller ?
Af akanhjo
#102578
nu kanjeg selvfølgelig ikke huske hvor jeg læste en test af nye blue ray afspillere, også 3d kompatible. Der vandt panasonics afspiller efterfulgt af pioneer og samsung..
Af Kratz
#102589
jvvpc skrev:kratz det er det ikke ifølge samsung.com

http://www.samsung.com/us/consumer/tv-v ... l&tab=spec

Det er endelig ogs lige meget da jeg har besluttet at skfite min nuværende forstærker ud med en DENON AVR-1911 :)
Hmm, det hjælper ofte når man snakker om samme ting...
Jeg fortsatte diskussionen om Panasonic's 3D afspiller, mens du snakker om en Samsung receiver (som indrømmet er i henhold til trådens oprindelige formål).

Derudover synes jeg bestemt det er et klogt valg at tage Denon 1911 frem for omtalte Samsung.
Den er så også HDMI 1.4 kompatibel hvorved du undgår at spekulere i dobbelte HDMI udgange i din Blu Ray afspiller.
Af Suneee
#102596
Er der bedre lyd i Denons 1911 end Yamaha 567?
Af Kratz
#102601
He he, den er godt nok ikke nem at svare på, fordi:
- Indtil nu har jeg hverken set anmeldelser af den ene eller den anden receiver
- Parringen med resten af systemet spiller en stor rolle
- Lyd af meget individuel. Nogle vil mene den ene lyder bedst, andre den anden. Kun den aktuelle køber kan fortælle hvad han/hun synes lyder bedst.
Af hensu
#104175
HDMI 1.4 kabler - Hvad nu?
Den seneste version inden for HDMI standarden er HDMI 1.4, hvilket er en opdateret version som primært er tiltænkt 3D video, men har også funktioner så som TV returlyd og netværk (internet via HDMI). Disse features, på nær netværksfunktionaliteten, fungerer 100% via et alm. HDMI 1.2 / 1.3 kabel i en god kvalitet, da det blot er et spørgsmål om kablet har opnået den seneste certificering. Kabler og stik er fuldstændig identisk, HDMI 1.4 har blot et ekstra lederpar med til netværksdelen. Så hvis udstyret ikke skal bruge internet eller man kan overleve at koble et alm. netværkskabel til, så er der ingen forskel om man benytter et HDMI 1.2, 1.3 eller 1.4 kabel - blot man husker at kabelkvaliteten skal være i orden til 3D, Fuld HD, Deep Color, lange kabeltræk, osv., da det alt sammen kræver en høj hastighed (op til 10.2 Gbps).

Grunden til at der ikke findes mange HDMI 1.4 kabler på markedet endnu, er at standarden er helt ny og de fleste kabler stadig er under certificering. Der er endnu kun kommet de billige kabler på markedet, men de er heller ikke certificeret, kun lavet efter specifikationerne og virker derfor ofte ikke særlig godt til krævende opgaver.