Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af AJTHAnsen
#100843
steen_c skrev:LED´en der hang ved siden af, sprang bare mere i øjnene, og så mere "robust" ud i finishen, da man tydeligt kunne se det var en metalramme

hvis det er led c8705 så er det børstet titanium, bare til info O_O
Jeg tvivler på det er titanium der bruges, da der ikke er nogen idé i at bruge så stærkt og dyrt et materiale i rammen. Farven hedder derimod børstet titanium. Du kan farve aluminium stort set som du vil.
Af Mailman
#100859
trykkertor skrev:
jsj skrev:Hej med jer, fedt at høre, overvejer selv 63 eren senere på året.
Jeg er i præcis samme situation.
Mon ikke vi her inde skal prøve os på et powerbuy af den her plasma når sommeren er forbi.
(Jeg ser ikke idéen med at bruge mange penge på et fjernsyn når 3 måneder sol og udeliv står for døren :) )
God idè. August lyder fint for mig. Til den tid vil en pris på 20.000 - 21.000 DKK vel ikke være urealistisk ??
Af Martin Sjøstrand
#100926
Nu har jeg lige været inde at kigge lidt igen. Plasmaen er ikke aluramme, det er "kun" sort plastick. Til gengæld syntes jeg personligt faktisk at det er pænere med plastick, efter at have stået og kigget på de to tv ved siden af hinanden. Der var en lille ujævnhed i LED´ens metalramme, hvilket bare springer i øjnene, når lyset står på den, fordi den er så blank. Selvfølgelig skal der helst ikke være buler i den, men skulle uheldet være ude, og man ramte et eller andet ind i rammen, så vil man sandsynligvis lægge mærke til den mindste skramme i al evighed, modsat plasmaens mørke plastick ramme. Det ser dog ikke plastick-agtigt ud... jeg måtte lige hen og kradse/banke lidt på rammen, for at finde ud af hvad materiale det var

Selve billedet er svært at sige noget om. Jeg er ikke nogen ekspert, og der er heller ikke rigtig mulighed for at stå alene og fifle med indstillingerne, da der lige pt. hele tiden er folk der står og kigger :)

LED´en har en 3D film kørende, men sjovt nok ikke plasmaen. Så det eneste jeg lige kunne komme til at se af 3D på den, var dens 2D-3D konvertering.... og det syntes jeg faktisk virker ret overbevisende, omend det måske nok mest er en gimmick, og ikke noget man vil bruge så ofte

Der stod en Samsung mand, og kunne fortælle, at det ville komme til levering inden for 2-4 uger, måske 5

Der følger 1 par batteridrevne briller med, eller det vil sige, dem leverer butikken ved siden af, de er ikke i kassen, og de holder ca. 40 timer på et batteri. Ekstra sæt koster 699, og deres genopladelige stod vist i 999 syntes jeg han sagde

Hvis man så købte deres 3D Blu-Ray afspiller til 2995, fik man 2 par batteribriller med, og en 3D film, vist nok den der Monsters vs Aliens
Af Nico
#100940
Er 8 serie LED'en i alu eller er det også bare "fake metallic look"?
Af Martin Sjøstrand
#100949
Er 8 serie LED'en i alu eller er det også bare "fake metallic look"?
aargh, jeg ligner jo snart en total nutcase i Fona, hvis jeg går ned for at tjekker igen :D

Nu koncentrerede jeg mig om at kigge på plasmaen, men umiddelbart vil jeg sige det var alu, bla. også på grund af den lille bule den havde. Jeg spurgte Samsung manden, om det kunne passe, at plasmaen kun var i plastic, når LED´en var alu, det sagde han ja til, og han rettede mig i hvert fald ikke
Af Nico
#100958
Martin Sjøstrand skrev:
Er 8 serie LED'en i alu eller er det også bare "fake metallic look"?
aargh, jeg ligner jo snart en total nutcase i Fona, hvis jeg går ned for at tjekker igen :D

Nu koncentrerede jeg mig om at kigge på plasmaen, men umiddelbart vil jeg sige det var alu, bla. også på grund af den lille bule den havde. Jeg spurgte Samsung manden, om det kunne passe, at plasmaen kun var i plastic, når LED´en var alu, det sagde han ja til, og han rettede mig i hvert fald ikke
Hah ville skam heller ikke have dig til at smutte der forbi igen... Det var nu bare et mere generelt spørgsmål til en af de mange/kommende LED 8 serie ejere herinde ;)
Af trykkertor
#100969
Mailman skrev:
trykkertor skrev:
jsj skrev:Hej med jer, fedt at høre, overvejer selv 63 eren senere på året.
Mon ikke vi her inde skal prøve os på et powerbuy af den her plasma når sommeren er forbi.
God idè. August lyder fint for mig. Til den tid vil en pris på 20.000 - 21.000 DKK vel ikke være urealistisk ??
August lyder perfekt for mig også!