Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Tech2007
#97425
yakken skrev:Der er ikke taget højde for HD-lyd da SPDIF-standarden blev defineret i sin tid. Det handler ikke om hvad lysledere kan bære, men hvad encoderen/decoderen kan levere.

Ja, du kan få analog lyd ud af en PS3, men det er ikke HD-lyd. PS3 dekoder godt nok HD-lyd, men den sender det kun ud via HDMI, som så vil være i PCM-format.
Du skal lige huske på, at de nye PS3 slim godt kan sende signalet videre, så det er receiveren som dekoder HD lyden. ;)
Af Kratz
#97460
Men ikke hvis det skal være 3D gennem en 'gammel' receiver som problemstillingen gik på.
Her bliver man nød til at føre billedet direkte fra PS3 til TV'et. Desværre has PS3 ikke dual HDMI udgange som f.eks. Panasonic's nye 3D blu ray afspiller.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#97473
Tech2007 skrev:Du skal lige huske på, at de nye PS3 slim godt kan sende signalet videre, så det er receiveren som dekoder HD lyden. ;)
Yes... og det kan stadig kun gøres gennem HDMI og så er problemet det samme.
Af Shooter DK
#97516
så noget 3D materiale for nyligt og hold kæft ja godt nok var der lidt 3d effekt men **** det ødelægger billedkvaliteten.

og noget andet er at når man først har prøvet DTS MASTER så går man ikke tilbage dette ville være som at gå fra blu-ray til videobånd og det er også selvom at videobånd har været elsket i mange år.
Af Kratz
#97517
Selv om jeg måske synes du overdriver lidt er jeg meget enig i, at der er stor forskel på de traditionelle lydformater Dolby Digital og DTS og HD-lydformaterne Dolby TrueHD og DTS HD Master :)

Noget mange glemmer at tage med i overvejelserne når de snakker DVD kontra Blu Ray.
Af Martin Sjøstrand
#97520
Men som jeg spurgte om før... hvad prisklasse anlæg og højtalere vil i mene man skal være oppe i, før forskellen er rigtig hørbar på almindelig DD og DTS, og så HD lyd?
Af Kratz
#97568
Forskellen bliver naturligvis større jo bedre anlægget er, men jeg vil mene du også burde kunne høre forskel på dit Samsung anlæg.
Af xcardman
#97575
Har lige sat et lille anlæg op hos en af mine naboer og hans knægt
kun en lille onkyo 508 til 3000 kr
samt et mindre satellit højtalere sæt med sub
der kan du også hører forskel mellem dolby digtial dts og HD formaterne
igen der er flere detajler i lyden.

Vil helt sikkert først går efter lyden, fremfor en formue til 3D
efter min mening er lyden næsten 50 procent, når vi snakker blu-ray
dog lidt mindre på min projektor, der kommer blu-ray virkelig frem og dvd er død.

Forskellen bliver naturligvis større jo bedre anlægget er
men sådan er det med alt lyd