Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af tobiaskj
#142136
Jeg er i fuld gang med at lede efter et nyt TV.. minimum 40" (helst 46" eller over..)

Der er mange lækre TV i min pris klasse (studerende... så helst et stykke under 10.000KR) men jeg er meget fanget af 3D ifht både film OG ikke mindst gaming.

Jeg har altid haft Sony, og kigger på deres 2011 modeller, men kunne godt tænke mig lidt inputs på sony's 2011 vs. 2010 modeller
- Er det et problem at de TV kører på 100HZ
(Har hørt at de aktive briller fjerner 50% af kvaliteten..?!?)

Og hvordan ser Samsungs, LG's, Panasonic og andres TV ud ift ?!?!
Jeg er VIRKELIG på herrens mark..
Af JesperKeller
#142157
Hej Tobias

Nej tværtimod. Aktiv briller som dem Samsung, Sony og Panasonic kører med, giver full HD opløsning.

Det er den passive 3D som LG og Philips bla kører med, som giver halv opløsning. Men stadig vil jeg mene passiv 3D er den teknologi som kommer til at vinde.

Selvom du har en lavere opløsning, så vil aktive briller have så meget cross-talk, at du alligevel ikke ser hver detalje.

Hvis du ønsker en fed skærm, vil jeg mene at Philips nye 7000 series er en fed skærm!

Den er med passiv 3D og Ambilight.
http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... -42pfl7676

Her følger også 2 passive briller med, og ønsker du flere, koster de vel ikke mere end 100kr stk?
- Hvor imod Sony's briller koster 800kr STYKKET!

Bliver en dyr drenge aften, hvis alle skal have briller.
Af tobiaskj
#142563
Jeg var i Fona i dag og teste en Sony model..
Den kører på 120 Hz og så snart jeg satte 3D til at køre over PS3 (Killzone3) spil, så faldt opløsningen drastisk!
- Jeg så noget af VM finalen i 3D og der var der intet galt med billedet..
Hvad er forskellen på de to ting?!

Det forstår jeg ikke helt.. Hvorfor ryger den på halv opløsning når det er spil, og kan køre fuld på film/TV ??
Af tobiaskj
#142566
Tak for hjælpen/svaret!

Jeg sidder lige og kigger på den Phillips model du linkede til..
- Den kører på 100 Hz
Det betyder at alt 3D indhold jeg ser kommer i 50 Hz, ikk??
Af Beano
#143159
Mht. 3D på PS3 spil, så det noget udviklere normalt kun kan inkludere ved at gå på kompromit med billedkvaliteten sammenlignet med når det kører i 2D. Har kort sagt noget med PS3 hukommelse og CPU/GPU performance at gøre.
Kompromiet kan være lavere framerate og/eller opløsning. Så at Killzone 3 f.eks. har lavere opløsning i 3D mode har intet med TV'et gøre - det er PS3 hardwaren og spillet som er flaskehalsen :)
3D bluray film har selvfølgeligt ikke denne begrænsning på PS3.