Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#104465
Her er lidt billeder af billedet på det nye Panasonic VT20E 3D TV.

Det er utroligt så godt billede det Plasma TV har.
Også er reflektionerne bare så meget mindre end på de ældre G20 eks.

Formidabelt.

Tjekt også billederne af div. tilbehør så som foden, den medfælgende WiFi Adaptor kassen den kommer osv.

http://img532.imageshack.us/g/dsc0062o.jpg/ enjoy (B
Af Alfen64
#104468
Ja Ja nu skal du bare vade i det :p

Du venter vel også stadig O_O

Sød lille hund BTW

8) :(
Af Jeden
#104472
Ja jeg kan kun give dig ret. Det er et fantastisk billede det har. Både 2D og 3D
Brugeravatar
Af MigSelv
#104483
Jepper
Mit TH-42PZ800 blev udskiftet i lørdags, så nu står VT20 og holder pladsen.
Af jingle
#104511
Nej et her er billeer af min oplevelse da jeg modtog mit i fredags, jeg troede alle havde fået deres :D

Selvfølgelig venter jeg stadig på mit :D men man har jo lov at drømme så længe man kan intil den går i opfyldelse (B

Og ja et er en sød lille hund :)

Jeg bruger i øvrigt ventetiden til nøje at studere manualen og alle de funktioner det har og hvordan det hele virker osv. 8)

Det er faktisk fedt at side og drømme hver dag om hvad der venter på en elelr er det omvendt hehe ;) glæden og spændingen vil ingen ende tage (B
Af trykkertor
#104536
Hvad er de lyset bag skærmen og højttalerne?
Er det noget du har lavet selv, eller lyser tv så meget?
(For mig var det ret forstyrrende, og jeg vil ikke have et fjernsyn der lyser op på bagsiden)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#104538
En dæmpet 6500K lyskilde til at lyse væggen op bag TV'et er nu ellers ergonomisk korrekt og fremmende for filmoplevelsen. Jeg har tidliger selv benyttet mig at dette, men har ikke fået det installeret her i vores nye lejlighed.
Af mhca
#104578
yakken skrev:En dæmpet 6500K lyskilde til at lyse væggen op bag TV'et er nu ellers ergonomisk korrekt og fremmende for filmoplevelsen. Jeg har tidliger selv benyttet mig at dette, men har ikke fået det installeret her i vores nye lejlighed.
Jeg synes nu også at det er forstyrrende. I hvert fald på disse billeder. Især da farven på lyskilden flere gange ikke matcher farverne i billeder super godt efter min mening.

Men hvordan installerer man egentlig sådan en lyskilde? Har du blot haft en lyskilde med konstant farve?
Eller justeres lyskildens styrke og farve afhængigt af billedet? I så fald, hvordan?
Af jingle
#104609
Det er IKEA Dioder pared igennem et ARFX modul som kontroleres via USB fra en XBMC Det kan stilles til kontinuerligt lys, Dynamisk og når det er sat til at blive kontroleret vil det ændre sig i forhold til farverne på skærmen.

Nogle synes det er fedt andre mindre eller slet ikke, men det giver unægtelig en meget mere behagelig oplevlese for dine øjne som ikke har godt af store contrast forskælle i dit synsfelt fordi det virker trættende.

Derfor er det godt at have en lyskilde omkring TVet og dermed perfekt når den så ovenikøbet matcher farverne nogen lunde på TVet.
Men ja til tider har sådanne systemmer det lidt svært ved at finde rette farver men des ses også tit på de skærme som har det indbygget.

I kan se det lidt bedre på denne video af et Samme system:
http://www.youtube.com/watch?v=lclmRbLoIuw
Af Kaas
#104699
jingle skrev:Det er IKEA Dioder pared igennem et ARFX modul som kontroleres via USB fra en XBMC Det kan stilles til kontinuerligt lys, Dynamisk og når det er sat til at blive kontroleret vil det ændre sig i forhold til farverne på skærmen.

Nogle synes det er fedt andre mindre eller slet ikke, men det giver unægtelig en meget mere behagelig oplevlese for dine øjne som ikke har godt af store contrast forskælle i dit synsfelt fordi det virker trættende.

Derfor er det godt at have en lyskilde omkring TVet og dermed perfekt når den så ovenikøbet matcher farverne nogen lunde på TVet.
Men ja til tider har sådanne systemmer det lidt svært ved at finde rette farver men des ses også tit på de skærme som har det indbygget.

I kan se det lidt bedre på denne video af et Samme system:
http://www.youtube.com/watch?v=lclmRbLoIuw
Hej vil du venligst oplyse mere om dette, da jeg ikke ved ret meget om det, Hvad er et ARFX modul, og en XBMC, og skal der bruges computer til elle er det usb port på fjernsynet, hvad er prisen, og er der Ikea der forhandler det ?

Venlig hilsen

John
Af jingle
#104729
Jeg beklager hvis indlæget har ledt tanken hen på at det var mit eget, dette mener jeg dog ikke jeg har noget sted skrevet, tværtimod, jeg skriver jeg stadig venter på mit eget :o)

Men det jeg læste om dette kit på det forum jeg fandt med disse billeder var precis kopieret af, og har kikket på forummet og ikke fundet yderligere info omkring det, så mit bedst bud er at google mulighvis kan finde noget for dig hvis du slår de enkelte ord op.

Jeg kunne forstille mig at det var en farvesensor tilsluttet en lille styreboks som så gav signal til dioderne som ja købes i IKEA.

Jeg vil se om jeg kan finde mere om det selv og så oprette et egetnlig emne omkring dette ;)