Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Abledacid
#104034
Hejsa, jeg er ny på dette forum har dog fulgt debatterne bag kulisserne i længere tid.

jeg står i den situation at jeg kigger på nyt Tv til stuen da jeg syntes at mit gamle Sony bravia 32' er blevet for lille efter vi har rykket om i stuen. vores sofa står ca 4,3m fra væggen som tv'et sidder på.

jeg har kigget på tv i størrelsen 46-52.

her kommer dog mit dilemma.
mit budget kan holde til et tv til en 15.000,-
jeg skal bruge diverse digital tunere og 4x HDMI udgange, alt andet er Bonus.

her farer jeg dog lidt vild i markedet.

skal jeg købe et 3dtv som fx: http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... -46-lcd-tv (er vild med alle funktionerne i dette tv, inklusiv 3dtv)

skal jeg "nøjes" med et billigere tv uden 3D, og vente på nyere tech før jeg tager den store mulvarp op,

eller skal jeg tage en mellemting ?

Jeg er vild med ideen om et 3dtv, men kan ikke finde ud af om det er et dumt tidspunkt at investere i et i. vil nødig stå om nogle måneder og fortryde mit køb.

jeg er også faret vild i alle de forskellige meninger omkring LCD, LED og Plasma, der er efterhånden ligeså mange meninger om hvad der er bedst som der er mennesker.

jeg ved det i sidste ende handler om hvilket tv jeg syntes står bedst, men hvis nogle har et par gode forslag til mit fremtidige TV, ville jeg sætte pris på det.
Af Nexus
#104043
Spørgsmålet er hvor meget 3D effekt du vil få ud af et 50" TV på 4,x meters afstand. Det må du næsten prøve i praksis.

Som du selv er inde på så skal du ikke gå så meget op i teknologien men hellere billedet ;)

Jeg synes selv at et 50" Panasonic V20 står glimrende og så er designet rigtig lækkert når man ser det IRL.

http://www.panasonic.dk/html/da_DK/Prod ... kInfo=true
Af Abledacid
#104046
med mine allerede nævnte kriterier, er plasma så det åbenlyse valg, eller hvilke fordele/ullemper skal jeg være opmærksom på med de 3 teknologier ?


og super fedt tv iøvrigt, jeg ser det er et 600hz, men har det samme 3d effekt som samsungs 3dtv'er `?
Af Nexus
#104054
Det er ikke et 3D TV. Så skal du op i en VT20 til en vejledende pris på 20K. Husk at du også skal have en 3D blu-ray afspiller og software dertil før du kan bevæge dig ud i 3D verdenen.

Hvis dine kriterier er 4 HDMI porte og diverse tunere (V20 har DVB-C, DVB-T og DVB-S) så er V20 et fint TV ja og det samme er stort set alle andre TV (undtagen dem uden DVB-S hvis du altså har brug for det)

Vi kan næsten ikke gøre andet herinde end at remse funktioner op for diverse mærker og modeller, men siden det er dig der i sidste ende skal kigge på fjernsynet, så er du næsten selv nødt til at tage ud og kigge på dem med et billede på.

LED er et almindeligt LCD med en anden baggrundsbelysning så du har i bund og grund valget mellem plasma og LCD.

Mit indtryk er at et plasma har en tendens til at stå mest korrekt uden der skal lægges en masse justering i billedet.
Af purtsak
#104059
17000kr hvis du tjækker på pricerunner
Af Abledacid
#104062
Mht til afspilningen af 3d medier, så bliver der om nogle måneder smidt en firmware opdatering ud til Ps3 der vil gøre det muligt at afspille 3D Br's på en Ps3. så det var ikke min store bekymring,

i guess jeg egentlig bare er totalt i tvivl om hvilket tv jeg burde vælge og er pisse nervøs for at gøre et køb jeg kommer til at fortryde,

jeg tror dog umiddelbart jeg ligger og svæver imellem at købe
http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... -46-lcd-tv

eller simpelthen finde et "billigt" tv til en 4-5000 og så vente et års tid med at købe et 3dtv.

jeg siger tak for hjælpen, og modtager stadig gerne forslag.
Af Alphabet
#104507
Er du sikker på du vil springe fra 32 op til 46 tommer. så ku du jo godt nøjes med et lidt billigere 40 tommer fra samsung osse.

Jeg står selv og skal ud og købe et nyt tv. Har lige solgt mit beovision 7 32 tommer. Jeg tror 40 tommer er rigeligt for mig.

Jeg har fundet ud af noget ihvertfald ved kigge herinde og ude i butikken. Det bedste ifølge de butikker jeg har besøgt og det har osse vundet en award herinde. Er LG's infnia http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... -42-led-tv og op efter stiger de i pris. Billede mæssigt skulle de være gode fordi har en anden baggrundsbelysning der gør at farven sort er i en god kvalitet heraf er det nemmere og gøre alle andre farver i tvet gode. Altså får du et optimalt billede end f.eks. samsung som kører med baggrundsbelysning fra sidderne.

Men altså jeg vil ikke give 14000 for et tv. Mit maximum er 10000. Osse selvom Lg har et flot billede.

Jeg har selv kigget på sonys nx 700 ganske fint tv. Og så det osse pænt. Tror måske jeg ender med at købe det. Så kan man altid flytte det ind i sit sove værelse og invester i et evt 3d når det bliver mere in og priser er til at leve med...

Uanset valg af tv så vælg osse noget du synes er pænt i designet. Billede kvaliteten i de forskellige mærker er nogenlunde ens. Og man bliver meget gladere for at tænde for sit tv hvis man osse kan sidde og tænke over hvor flot det er design mæssigt. Det synes jeg bar..

Så mit valg ender på sony nx700 eller http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... -46-lcd-tv

:)