Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej gruppe.
Jeg købte for en del år siden et panasonic p42x10y efter anbefaling herinde. Jeg har haft en sonos soundbar under den (optisk lyd), og fik i fordums tid det hele til at spille så man brugte tv fjernbetjeningen til at skrue op og ned for sonos via dens ir sensor.
Nu er skærmen så afløst af et LG C5 og panasonic er flyttet til børne afdelingen, og her starter problemet. Soundbar'en bliver i stuen med C5 (alt spiller her), men jeg kan simpelthen ikke få lyd på panasonic. Hvis jeg skruer op bliver volume ved med at stå på 0, uanset om jeg bruger fjernbetjening eller knapperne på siden.
Jeg er ret sikker på at jeg har lavet en "smart" indstilling for 10+ år siden, så den ikke brugte tv højtalere, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvor. Et factory reset har ikke hjulpet.
Nogen ideer til hvordan den udmærkede skærm kan bruges til andet end stumfilm igen?
/Carsten
På min Panasonic er det svært idet hele taget at finde. System menuen og hvor lyd ændres, det kan ikke gøres med bare en knap på remoten. Men der er nok en lyd menu du må finde… men ved ikke hvis soundbar er brugt i lang tid om den alm. lyd ikke mere virker?
Ja det er lydmenuen du skal ind på, der er klart noget der ikke er slået til, se om der er en indstilling til de interne højttalere.