Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Dastey
I forbindelse med Black kampagnerne har jeg besluttet at det er på tide at opgradere mit LG B7 55" TV.

Ud fra de nuværende tilbud har jeg kig på 3x 65" OLED TV, men jeg er usikker på hvad der giver bedst værdi for pengene.

De 3 jeg har kig på er
- LG C4
- LG C5
- Phillips OLED810

Vedr. C4 vs C5 er jeg i tvivl om det er de 2.000 kr. værd at gå fra 2024 til 2025 modellen. Og derudover er jeg i tvivl om Phillips er et bedre valg.
Ud fra testene her på siden ser det ud til der ikke er super meget forskel.

Til yderligere information kan jeg oplyse følgende:
- Jeg bruger en Google TV Streamer 4K boks og har derfor ikke nogen intentioner om at bruge TV'ets eget system
- Jeg har et stort vinduesparti der skinner ind på TV'et. Det tænker jeg er umuligt at undgå fuldstændigt, men hvis et af TV'erne håndterer det bedre vil det være et plus.

Jeg håber jeg kan få lidt hjælp. Mange tak :-)
Af G80
Det kommer jo an på hvilke priser du har fundet :)
ang. det med at det "skinner" ind på TV'et, det skal det helst ikke gøre. TV er ligesom vampyrer de kan ikke tåle sol.
Men hvis du ikke har problemer med dit nuværende TV kan jeg jo bare oplyse dig om at disse 2024 og 2025 modeller kan stråle lidt mere.

Men hvorfor vil du opgradere er der et problem eller kribler det bare i aftrækkerfingeren?
G80 skrev: 17 nov 2025, 19:34 Det kommer jo an på hvilke priser du har fundet :)
ang. det med at det "skinner" ind på TV'et, det skal det helst ikke gøre. TV er ligesom vampyrer de kan ikke tåle sol.
Men hvis du ikke har problemer med dit nuværende TV kan jeg jo bare oplyse dig om at disse 2024 og 2025 modeller kan stråle lidt mere.

Men hvorfor vil du opgradere er der et problem eller kribler det bare i aftrækkerfingeren?
Priserne er dem der står i Black Friday oversigten her på siden.

Så 12.000 kr. for C5 og 810 og 10.000 kr. for C4.

Årsagen til jeg vil opgradere er for at få noget større. Så 55" > 65"

Og så vil jeg selvfølgelig ikke gå ned i kvalitet :D
Af G80
Har du overvejet 77" nu hvor du gerne vil have større og at du har overbevist dig selv om at bruge 12.000 og så måske lidt mere.
Hvis det havde været mig og jeg havde været bare i det mindste en smule tilfreds med det jeg havde nu, så ville jeg enten lade være med at købe nyt og vente til senere i det nye år til man kan få 77" til 10.000 kr eller billigere eller hvis det gør meget ondt i aftræksfingeren nu så opgradere til 77" nu når man alligevel er ved at trække de 12 op.
Men ellers havde jeg bare købt det billigste af de 3 hvis du tænker at jeg skal blande mig udenom :)
Men hør nogen andre også, der er sgu nogen gange jeg ikke selv ved hvad jeg skriver.
Alle tre modeller er anmeldt her på Flatpanels - hvor konklusionen bl.a. er, at LG C5 nærmest er identisk med LG C4.
Så der ser det ikke ud til, at prisforskellen på p.t. 1.357 kr. ekstra giver mening.
Men læs selv anmeldelsen af C5 (i hvert fald konklusionen i sidste afsnit).
https://www.flatpanels.dk/test.php?suba ... 1760958142

Philips 810 scorer en anelse højere karakter end LG C5, dog først og fremmest på en bedre brugeroplevelse, herunder lyd og interface (Google Tv). Desuden får du Ambilight som for nogle også har en høj værdi. TVet koster p.t. 982 kr. mere end LG C4.
https://www.flatpanels.dk/test.php?suba ... 1757660842

Mht vinduet så er et gardin den bedste løsning uanset TV