Så tog jeg sgu springet og investerede i et LG C8 55" til 7777,- hos Elgiganten. :-)
Havde egentlig fravalgt OLED på grund af et rimelig massivt lysindfald, men efter at have tænkt det lidt mere igennem samt set skærmen igen i butikken blev det den alligevel.
Er forløbig super tilfreds - det står super flot og noget af en opgradering fra min Sony KD43-X8305.
Men har lige et par spørgsmål omkring kalibrering / justering mm. som jeg håber at I vil hjælpe med.
Status og setup er som følger:
LG C8 + Apple TV 4K og 2 Sonos One som lydoutput via Airplay. Så alt kører 100 % via Apple TV.
Jeg har kalibreret / justeret ud fra settings i Flatpanels testen samt Rthings.com (
https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/c8-oled/settings) - til dette har jeg taget udgangspunkt i ISF Expert Lys profilen.
Hvor mange modes justerer I? Jeg tænker umiddelbart at køre med en, men har også en Nintendo Switch der skal sluttes til. Giver det mening at tweake spil-profilen også?
Dolby Vision / HDR fra Apple TV 4K indhold:
Hvis jeg tester Dolby Vision fra Apple TV 4K går billedet væk og fjernsynet melder "intet input". Betyder det, at mit HDMI kabel ikke understøtter Dolby Vision? Jeg kan se, at der kommer et HDR logo i højre hjørne når jeg tænder for Apple TV'et. Og hvis jeg tænder for indhold på Netflix i 4H Dolby Vision, så får jeg et hvidt "Dolby Vision" logo i hjørnet, men ved ikke om det er fra fjernsynet eller Netflix appen?
Og skal HDR kalibreres? Eller bruger den den valgte profil (ISF Expert lys)?
Jeg kan desuden ikke få fjernsynet til at slukke når jeg sætter Apple TV'et på vågeblus. Det virkede på Sony'et. Er der noget jeg skal ændre i indstillinger for at få dette til at spille? Kører Apple TV på HDMI 1.
Stort tak derude.