Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af pipper
Gerne lige flere meldinger fra folk med en G20.

Har i også problemer med at billede hakker ved bevægelser.?

Her hos mig er det faktisk ret slemt. Troede egenligt ikke at plasma led så meget af det.
Af pipper
Kan tv'et genkende en HD på 500 GB?
Af thansen
pipper skrev:Kan tv'et genkende en HD på 500 GB?
Skulle ikke være et problem.

Hvis du skal optage på den skal den være mellen 160GB og 2TB

Hvis du bare skal spille musik, billeder eller se film fra HD, kan den sagtens være mindre end 160GB.
Af pipper
@thansen. Har du prøvet at optage på hd'en.?

Har læst lidt om at folk ikke helt kan få det til at virke.
Af thansen
Nej så lang er jeg ikke nået endnu :-)
Af lennon
Vil lige uderstrege at mine iagttagelser udelukkende stammer fra nettet, da jeg ikke selv har PanaG20 . Men samtlige seriøse test -Flatpanels,HDTVtest.UK og AVForum - roser den jo næsten ubetinget på billedperformance. Og AreaDVD.de fremhæver den som en af de bedste på markedet mht 24p (panorerings -hakken) : ". .24p Stabilität: Exzellent - gehört mit zum Besten, was der Markt zu bieten hat. ." .Derfor undrer det mig meget at dette issue igen er et emne. Har i aktiveret "smooth picture mode" og sat BR rigtigt op ? ?
Af pipper
lennon skrev: Har i aktiveret "smooth picture mode" og sat BR rigtigt op ? ?
Næe det tror jeg da ikke jeg har.
Hvad er det?

Jeg har prøvet med IFC men syntes ikke rigtigt at det hjælper.

mvh
Af lennon
En menu indstilling , som rammes under "Andre indstillinger" og så 4 bjælker ovenover "16:9 overscan" .

[/img]
Af pipper
lennon skrev:En menu indstilling , som rammes under "Andre indstillinger" og så 4 bjælker ovenover "16:9 overscan" .

[/img]
Det er IFC og den syntes jeg ikke fjerner problemet
Af lennon
pipper skrev:
lennon skrev:En menu indstilling , som rammes under "Andre indstillinger" og så 4 bjælker ovenover "16:9 overscan" .

[/img]
Det er IFC og den syntes jeg ikke fjerner problemet
'

OK - det var en skam. På den Tyske model hedder det så bare noget andet.

IFC står for "Intelligengt Frame Correction" - som jeg egentligt troede var noget kompensation for hurtige bevægelser i feks fodbold.
Af pipper
Det er helt vild som det hakker. Kan tv'et være defekt?

Jeg kan huske da jeg stod og så på diverse tv i elgiganten der kørte de denne "berømte" test cd.
Her hakkede alle plasma skærme også meget mere en nogle LCD skærme fra LG.

Panasonic er da ellers ikke blege for at skrive på de nye skærme at de er "best for sports"
Af ErikUkendt
Jeg har haft et G20 siden weekenden og ved almindelig tv udsendelser ( incl. DR HD), har jeg ikke bemærket noget unormalt hakkeri. Blu Ray har jeg endnu ikke prøvet.
Af pipper
Jeg har tænkt på om der kan være forskel fra kanal til kanal.

Det er der jo på billede siden.

lige nu ser jeg KANAL5 og der er hakken i billedet.
Af lennon
pipper skrev:
Panasonic er da ellers ikke blege for at skrive på de nye skærme at de er "best for sports"
En ting er hvad Panasonic skriver, - men mystisk at et testforum direkte roser den for dens egenskaber mht bevægelse . Jeg vælger foreløbigt at tro det er signal relateret . .